Diferencies ente revisiones de «Gobernantes de Méxicu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
Llinia 1469:
[[Archivu:José María Luis Mora.png|thumb|right|150px|[[José María Luis Mora]], precursor del [[Partíu Lliberal (Méxicu)|Partíu Lliberal]].]]
==== Antecedentes ====
Resulta inesactu históricamente y ambiguu plantegar un llistáu sobre la pertenencia a [[Partíos políticos de Méxicu|partíos políticos]] de los presidentes de Méxicu nos primeros trenta años de vida independiente. Primero porque la estructura, funciones y composición de dichos institutos políticos como los conocemos anguaño, nun esistieron sinón hasta'l [[sieglu XX]]; y segundu, les característiquescarauterístiques de los primeros grupos denominaos "partíos" nel sieglu XIX nun funcionar como tal sinón hasta la segunda metá de dicha centuria.
 
La llexislación mexicana en materia eleutoral mientres la primer metá del [[sieglu XIX]], non solo nun fala de partíos, sinón que nun yeren necesarios, yá que los cargos d'eleición popular direuta en conceyos, distritos y estaos nun riquir de nengún tipu de pertenencia, afiliación o sofitu corporativu. Amás, nos métodos d'eleición de la presidencia de la república, que fueron: per mediu de la mayoría de llexislatures estatales ([[Constitución de 1824]]), polos integrantes de los poderes de la Unión ([[Siete Ley]] y Bases orgániques) y Colexu Eleutoral ([[Constitución de 1857]]), volvíase intrescendente la presencia de grupos políticos nacionales cohesionados y entamaos (como un partíu). En concencia habría qu'añedir les complexidaes de fundir grupos políticos nun país tan estensu y costantemente sopelexáu por guerres internes y esternes.
Llinia 1549:
{{AP|Gobernantes de Méxicu por formación y ocupación}}
[[File:Escudo-UNAM-escalable.svg|thumb|right|150px|Escudu de la [[UNAM]]. De les sos antecesores y facultaes surdió la mayor cantidá de gobernantes.]]
La convulsa hestoria mexicana marcada por guerres internes y esternes, vuelve un elementu característicucarauterísticu, el que más de la metá de tolos sos gobernantes (emperadores y presidentes) fueren militares en dalgún momentu de la so vida; en total 34 de los 66 personaxes que detentaron el poder executivo participaron como elementos de les fuercies armaes. Anque ye precisu matizar los siguientes aspeutos; que solo 25 d'ellos tuvieron dafechu dedicaos a la carrera militar (alternada cola política de xacíu); y de estos, solo 23 tuvieron una formación académica dafechu militar. En concencia ye precisu señalar que la formación militar, especialmente la del sieglu XIX, nun yera ayena a otres esferes públiques, pos la educación en planteles militares incluyía cuestiones como humanidaes, alministración pública y otres asignatures que complementaben un eventual serviciu públicu. Tou ello en gran midida porque la educación postcolonial taba en manos del cleru y l'exércitu. El postreru presidente con formación militar foi [[Manuel Ávila Camacho]]; en cuantes que'l primer presidente con formación dafechu civil foi [[José María Bocanegra]].
 
La [[Llicenciatura en Derechu|carrera de lleis]] y l'[[Abogáu|abogacía]] son la carrera y oficiu más común ente los distintos gobernantes del país. Les distintes carreres que cursaron los gobernantes son [[contadoría]], [[xurisprudencia]], economía, agricultura, inxeniería en topografía, medicina y pedagoxía. Ensin considerar los posgrados realizaos, la [[UNAM]] (y les sos antecesores o filiales), ye la escuela de la que egresaron la mayor cantidá de gobernantes, nueve en total.