Diferencies ente revisiones de «Góspel»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
Llinia 35:
Como señala Eileen Southern, catedrática de Música y Estudios Afroamericanos de la Universidá de Harvard (EE. XX.), la melodía de los espirituales sueli ser modal o pentatónica, con una constante improvisación melódica y testual. Hai frases musicales que se repiten con variaciones, dirixiendo'l cantante principal y faciendo ecu'l coru, creando un patrón de llamaes y respuestes, siempres marcáu con un pulsu implacable.
 
Otra característicacarauterística del xéneru autóctonu que los esclavos importen ye la balada, la narración —la tradición oral de la tribu— de les fazañes de los héroes antiguos. Esti aspeutu incorporar nos nuevos conteníos cristianos. Los héroes del Antiguu Testamentu, como [[Abraham]], [[Josué (personaxe bíblicu)|Josué]], [[Gedeón]], y [[Daniel (profeta)|Daniel]] formen parte del panteón musical. Cruciar el [[Río Xordán|río Jordan]] oldear con pasar del sufrimientu d'esta vida a la felicidá celestial. El carru que lleva a Elías a la gloria sirve d'emblema, y los esclavos piden que Dios mande'l so carru pa llevalos a ellos tamién. L'exemplu de Daniel, que sobrevive nel foso de los lleones, aviva una esperanza que vence la medrana.
 
Amás de l'alcordanza de los héroes de la [[Biblia]], los espirituales negros sirven por que los esclavos comunicar en clave y burllen la vixilancia del amu. Tamién recueyen aspeutos de la dómina como'l «[[ferrocarril soterrañu]]», nome con que se describe la cadena d'ayudantes clandestinos que con pisos francos y documentos falsificados favorecen la fuxida de los esclavos de los plantíos d'algodón a les ciudaes norteñas y llibres. Temes como «Calten encendida la llámpara» (señal qu'indicaba una casa segura), y el pulsu implacable de la percusión que fai ecu del ruiu del tren.