Diferencies ente revisiones de «Hebreos»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
Llinia 64:
—Cumple col mio pactu, tu y tola to descendencia, por toles xeneraciones. Y ésti ye'l pactu qu'establezo contigo y cola to descendencia, y que toos tendrán de cumplir: Tolos varones ente ustedes tendrán de ser circuncidados.|Xénesis 17, 4-10}}</ref>
 
La prueba o demostración del alcuerdu ente Dios y Abraham dase al traviés del ritu de la [[circuncisión]], per mediu de la cual sellóse'l pactu. Ella va constituyir amás una señal de la sumisión y fidelidá de los hebreos para con Dios. Los hebreos son a partir d'esi entós los "Fíos del Pactu" (''Bnei Brit''). Una vegada practicada, la circuncisión per otra parte constitúi de por sí una característicacarauterística que-yos da a los descendientes de Abraham identidá, pertenencia para col grupu inicial ya identificación para colo apautao pol primer patriarca hebréu.<ref>Como tradición ritual, la circuncisión ye inclusive güei practicada tantu por xudíos como por musulmanes, grupos que se perciben a sigo mesmos como descendientes direutos del primer patriarca postdiluviano y son, arriendes de ello, los herederos y continuadores del [[Abraham#Conveniu Abrah.C3.A1micu|Conveniu Abrahámico]].</ref> Tou varón de la casa de Abraham o descendiente del mesmu yera circuncidado a los ocho díes de nacer y recibía entós el so nome.<ref>Siguiendo la tradición abrahámica y tamién la llei mosaica, Jesús de Nazareth foi circuncidado a los ocho díes de nacer (Lucas 2:21). El fechu, qu'establez el llinaxe de Jesús ya identificar como descendiente de Abraham, foi representáu por [//commons.wikimedia.org/wiki/Category:Circumcision_of_Jesus_Christ numberosos artistes europeos].
<gallery mode = "packed">
Ficheru:Albrecht Dürer 018.jpg|Alberto Durero
Llinia 79:
=== Ética ===
 
Una característicacarauterística importante de la relixón hebrea ye la moral. Según l'alianza o pactu, Yahvé tien derechos sobre l'home porque lu creó, polo tanto determinar prohibiciones y llimitaciones, pero tamién-y marca'l camín por qu'algame la so plenitú y felicidá. Yahvé establez los [[Diez Mandamiento]], que se resumen de la siguiente manera: prohíbese'l politeísmu y l'idolatría; la baldida invocación del nome de Dios según el xuramentu en falsu; prohíbese matar; robar; mentir; acobiciar bienes ayenos; ordenar l'honrar a los padres y l'observancia del día de descansu.<ref>Respectu al día de descansu y basaos nes tradiciones hebrees, el [[xudaísmu]] va celebrar el [[shabat]] dende l'apaición de la primer estrella'l día vienres hasta'l so remanecimientu a otru día; el [[cristianismu]] va tomar el día domingu como día de descansu.</ref>
 
Les escritures de los hebreos reflexen les sos costumes y pensamientos morales. La gran diferencia del pueblu hebréu al respective de los demás pueblos antiguos ye que los hebreos son monoteístes. Creen nun Dios bonu y xusto, pero tamién por demás celosu y esixente no que respecta la fidelidá que'l pueblu débe-y en virtú del conveniu selláu con Abraham y los sos descendientes.
Llinia 149:
 
== Economía y actividaes ==
Los hebreos, establecíos en Canaán, dedicar a l'agricultura y la ganadería. El cultivu característicucarauterísticu yera'l olivo y la vide, tamién llograron llegumes y llenteyes. El llendo d'oveyes, gües, cabres, caballos y camellos acompañaba l'actividá agrícola. Tamién trabayaron cerámica ya iguaron numberosos texíos de llana y llinu, lo más importante de la so actividá económica foi'l comerciu. Esto debía a qu'el so llugar d'asentamientu, Palestina, yera una tierra ponte, esto ye, un llugar de tránsitu de mercaderes ente Mesopotamia y Exiptu: esportaben aceite y vinu ya importaben metales, marfil y especias.
 
== Organización social ==