Diferencies ente revisiones de «Identidá nacional»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
Llinia 1:
La identidá nacional basar nuna condición social, cultural y espacial. Ye la identidá basada nel conceutu de [[nación]], esto ye, el [[sentimientu]] de pertenencia a una [[Grupos humanos|coleutividá históricu-cultural]] definida con característiquescarauterístiques diverses, traces de [[cosmovisión]] definíos con mayor o menor [[localismu]] o [[universalismu]] (dende la [[cultura]] a la [[civilización]]), costumes d'interaición, organización social y política (particularmente, el [[Estáu]] -tantu si identificar con él como si identificar contra él-). La identificación con una nación suel suponer l'asunción, con distintos tipos y graos de sentimientu ([[amor]] a lo propio, [[odiu]] o [[medrana]] a lo ayeno, [[arguyu]], [[fatalismo]], [[victimismo]] ente otros) de les formes concretes qu'eses característiquescarauterístiques tomen nella. Dase simultáneamente a otres identidaes [[individual]]es o [[identidaes colectives]]<ref>Ver tamién [[derechos colectivos]].</ref> basaes en cualesquier otru factor (la [[idioma|lengua]], la [[races humanes|raza]], la [[relixón]], la [[clase social]],y más.), asumiéndoles, superponiéndolas, ignorándoles o negándoles. Suel tomar como referencia elementos esplícitos tales como símbolos patrios, símbolos naturales y signos distintivos ([[bandera|banderes]], [[escudu|escudos]], [[himnu|himnos]], [[Símbolos de países pa competiciones deportives (n'español)|seleiciones deportives]], [[moneda|monedes]], etc.).
 
Históricamente la identidá nacional ye una [[comunidá imaxinada]],<ref>[[Benedict Anderson]], ''[[Comunidaes imaxinaes]]''.</ref> la forma en que s'efectuó la [[construcción de nación]] polos [[nacionalismu|nacionalismos]] del sieglu XIX nos [[estado-nación]] europeos y americanos; estendida al restu del mundu polos movimientos de resistencia al [[imperialismu]] y el [[colonialismu]], y na segunda metá del sieglu XX pola [[descolonización]] y el [[tercermundismu]].
Llinia 50:
Ye de considerar, entós, que'l procesu de globalización non yá debe trate como la puxanza de les nueves teunoloxíes de la comunicación o de l'ampliación de mercaos. Ye un procesu más complexu, que tesciende lo económico y tecnolóxico. Los enclinos actuales xiren en redol a la interrellación de diversos factores políticos, sociales y culturales, que se reparen nos símbolos y significaos de los diversos grupos sociales. Poro, la identidá nacional ye un procesu históricu, dinámicu y en constante tresformamientu; n'otres pallabres, ta suxeta al cambéu, pos forma parte de los procesos de socialización que venceyen les práutiques cotidianes de los individuos y los grupos sociales gracies a la diversidá ya intercambiu cultural, de los grupos sociales que nacen y/o viven nun territoriu.<ref name="020b5631" />
 
La identidá nacional ye una tema que s'atopa en discutiniu, a partir de distintos enclinos ideolóxicos, polo qu'una característicacarauterística del fenómenu de les identidaes ye la diversidá en cuando al discursu que se brinda. Per una parte, fálase de “crisis d'identidá” como daqué negativu, podría dicise rotura con establecer, d'aquella posición ideolóxica conservadora y/o reproductora del discursu de “nós” frente a los “otros”, del sentimientu nacionalista del ser costarricense, de lo nueso, de narraciones pasaes, ente otros aspeutos de calter evidentemente esencialista. Contrariu a esta postura, ta la visión de cambéu social y tresformamientu de lo propio, por causa de la influencia de los medios de comunicación masiva, principalmente de la televisión y l'Internet.
 
Por ello, esiste un puntu de mancomún nel contestu en qu'esti alderique realízase y ye que tal procesu tien relación direuta cola globalización. Esti aspeutu ye fundamental pa entender la dinámica de cambéu social que vivimos nestos tiempos, na que lo forano vien convertise nun factor determinante pa estremar, compartir o afirmar una forma d'identidá. Amás, ye una construcción social que se reconoz al interior de cada sociedá, n'aspeutos tales como'l xéneru, los grupos étnicos, el llugar onde se naz o se vive, l'aspeutu xeneracional, la edá, les diferencies socioeconómicas, los enclinos políticos y, inclusive, les preferencies sexuales; polo que la diversidá convertir nuna característicacarauterística que cohesiona el fenómenu de les identidaes en tiempos de globalización.<ref name="020b5631" />
 
== Notes ==