Diferencies ente revisiones de «Idioleutu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
Llinia 1:
El '''idiolecto''' (del [[idioma griegu|griegu]]: ''idios'' – mesmu– + ''leksis'' –[[llinguaxe]]–) ye la forma de [[fala]]r característicacarauterística de cada [[persona]] (cuando la espresión ye por escritu, denominar ''[[estilística|estilu]]''). Manifestar nuna selección particular del [[léxicu]], de la [[gramática]] y tamién en [[pallabra]]s, [[frase (llingüística)|frases]] y [[xiru|xiros]] [[peculiaridá|peculiares]], según en variantes de la [[entonación]] y la [[pronunciación]]. Los idiolectos cumplen la función de faer compatible la necesidá de [[comunicación|comunicase]] colos demás, cola necesidá de que cada persona pueda espresar la so forma particular de ser y de pensar, los sos gustos y les sos necesidaes. Cada ser humanu tien un idiolecto, o dellos (si ye [[billingüe]], [[trillingüe]], etcétera). Un idiolecto siempres tien, a lo menos, zones de contautu con un [[ecolecto]], un [[sociolecto]] y un [[dialeutu]] o un [[idioma]].
 
== La so situación en semiótica ==
Si aplícase l'analís [[Semiótica|semióticu]] [[Estructuralismu (llingüística)|estructuralista]] "clásicu", un idiolecto ye, yá dende los planteamientos de [[Ferdinand de Saussure]], un actu que correspuende al [[fala]], esto ye, una puesta n'actu, en práctica, del más normativu, común y estandarizado exa de la [[lenguaje|lengua]].
 
Suponse qu'un idiolecto reflexa les característiquescarauterístiques individuales del [[suxetu (filosofía)|suxetu]]. Llegar a dicir que ye l'usu "propiu y particular" que cada cual fai de la llingua. Sicasí, el suxetu con "el so" idiolecto ta fuertemente (con frecuencia de manera [[inconsciente]]) condicionáu pola so redolada familiar (en particular, polos sos padres), social y cultural, y tamién pola situación (por casu, de salú) na que s'atope.
 
Una persona nun va falar de la mesma forma, por casu, con un neñu pequeñu, que con un adultu a quien trate d'usté, pero como esto ye daqué común a tolos falantes, considérase que son ''distintos rexistros'' o ''variedaes situacionales''. Tampoco va ser esactamente constante'l idiolecto d'un suxetu según el so estáu emotivu, como cualesquier otra forma d'espresión personal. Un idiolecto, por bien peculiar que sía, atópase constreñido poles circunstancies y la so aportar. L'alquisición de nueves esperiencies –obviamente– suel influyir sobre los idiolectos, o más concretamente sobre la ''idiología'', resignificaciones que'l so "códigu" ye entendíu casi siempres namái polos falantes de tal o cual ecolecto, que d'esta miente pueden llegar a entender rápido los sos respeutivos idiolectos.