Diferencies ente revisiones de «Jerife de La Meca»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
Llinia 1:
'''Jerife de La Meca''' (n'[[idioma árabe|árabe]], '''شریف مکة''', ''šarīf makka'') o '''Jerife de Hiyaz''' ('''شريف الحجاز''', ''šarīf Hejaz'') ye'l títulu que, dende la [[Alta Edá Media]] y hasta [[1924]], llevaron los rexentes de les ciudaes de [[La Meca]] y [[Medina]] ([[Arabia]]). La función del jerife yera, en principiu, la proteición de los dos santos llugares del [[Islam]] y de los pelegrinos qu'alleguen a ellos.
 
La pallabra [[jerife]] (''sharif'', n'árabe) significa «noble» y refierse a persones que son descendientes de [[Mahoma]] per mediu de la so fía [[Fátima az-Zahra|Fátima]] y el so primu (y xenru) [[Ali Ibn Abi Talib|Ali]]. Nun sentíu tribal tamién puede aplicase a quien ye protector de los miembros de la tribu o d'un territoriu. Nel casu de los jerifes de La Meca dábense dambes característiquescarauterístiques.
 
El títulu recayó dende [[1201]] en miembros de la familia de los hashimíes o [[hachemí]]ye, quien exerceríen el cargu hasta la desapaición del mesmu. En [[1517]] el jerife de La Meca reconoció l'autoridá del [[califa]] [[Imperiu otomanu|otomanu]], a pesar de lo cual los jerifes caltuvieron una amplia autonomía.