Diferencies ente revisiones de «Peróxidu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
Llinia 9:
El peróxido más conocíu y principal compuestu de partida na síntesis d'otros peróxidos ye'l [[peróxido d'hidróxenu]] (H<sub>2</sub>O<sub>2</sub>). Anguaño suelse llograr por autooxidación de [[naftohidroquinona]]. D'antiguo utilizábase la formación de peróxido de bariu o la [[hidrólisis]] de persulfatos que de la mesma se xeneraben por [[electrólisis]] de sulfatos en disolución aguacienta con altes densidaes de corriente per superficie del electrodu.
 
Munches sustances orgániques pueden convertise en hidroperóxidos en reacciones de [[autooxidación]] en presencia de lluz y osíxenu atmosférico. Especialmente peligrosu ye la formación a partir d'éteres yá que estos tresfórmense bien fácilmente y los peróxidos suélense arriquecer na borrafa d'una posterior destilación. Ellí pueden producir esplosiones bien fuertes. Munchos de los accidentes más tráxicos de [[llaboratoriu]] deber a esti tipu de reacción. Polo tanto antes de destilar cantidaes mayores d'estos disolventes hai que probar la presencia de peróxidos con [[papel]] trescaláu de yoduro de potasiu y almidón. La formación d'un color azuláu o escuru indica la presencia de peróxido. (El peróxido aferruña'l yoduro a yodu elemental que, de la mesma, forma col almidón un complexu d'inclusión d'el color característicucarauterísticu escuru).
 
==Usos==
 
===Parámetru d'analís na industria alimentaria===
Na industria alimentaria utilízase como parámetru pa midir la calidá de los aceites y les grases, que son susceptibles de rancese o descomponese, por aciu la técnica de midida del [[índiz de peróxido]] (o índiz de peroxidación); siendo la peroxidación una de les causes que provoca característiquescarauterístiques refugables na calidá de los alimentos (tales como [[aceite]]s, ente otros).
 
=== Aplicaciones químiques===