Diferencies ente revisiones de «Plomu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
Llinia 80:
El chombu ye un [[metal pesao]] de densidá relativa o [[gravedá específica]] 11,4 a 16 °C, de color plateado con tonu [[azul]]ado, que s'avafa p'adquirir un color [[gris]] mate. Ye flexible, inelástico y fúndese con facilidá. La so fusión producir a 327,4 °C y fierve a 1725 °C. Les valencies químiques normales son 2 y 4. Ye relativamente resistente al ataque del [[ácidu sulfúricu]] y del [[ácidu clorhídricu]], anque s'esllee con lentitú en [[acedu nítricu]] y ante la presencia de bases nitrogenadas. El chombu ye [[anfótero]], yá que forma [[Sal (química)|sales]] de chombu de los ácidos, según sales metáliques del ácidu plúmbico. Tien la capacidá de formar munchos sales, [[óxidu|óxidos]] y compuestos organometálicos.
 
== CaracterístiquesCarauterístiques xenerales ==
Los compuestos de chombu más utilizaos na [[industria]] son los óxidos de chombu, el [[tetraetilo de chombu]] y los [[silicatu de plomu|silicato de chombu]]. El chombu forma [[Aleación|aleaciones]] con munchos metales, y, polo xeneral, emplegar nesta forma na mayor parte de les sos aplicaciones. Ye un metal pesao y [[tóxicu]], y l'intoxicación por chombu denominar como [[saturnismo]] o plumbosis.
 
Llinia 116:
Tán desenvolviéndose compuestos [[organoplúmbico]]s p'aplicaciones como son la de [[Catálisis|catalizadores]] na fabricación de [[espluma]] de [[poliuretano]], tóxicos pa les [[Pintura (material)|pintures]] navales col fin de tornar la incrustación nos cascos, axentes biocidas contra les [[bacteria|bacteries]] grampositivas, ácaros y otres bacteries, proteición de la [[madera]] contra l'ataque de los barrenillos y [[fungu|fungos]] marinos, preservadores pal [[algodón]] contra la descomposición y el moho, axentes [[molusquicida|molusquicides]], axentes [[antihelmíntico]]s, axentes reductores de la gastadura nos [[llubricante]]s y inhibidores de la [[escomiu]] pal [[aceru]].
 
Por cuenta de la so escelente resistencia al escomiu, el chombu atopa un ampliu usu na construcciónsobremanera na industria [[química]]. Ye resistente al ataque per parte de munchos ácidos porque forma'l so propiu revestimiento protector d'óxidu, pero ye atacáu poles bases nitrogenadas. De resultes d'esta característicacarauterística ventaxosa, el chombu utilízase enforma na fabricación y el manexu del [[ácidu sulfúricu]], [[acedu nítricu]].
 
Mientres enforma tiempu emplegóse'l chombu como pantalla protectora pa les máquines de [[rayos X]]. En virtú de les aplicaciones cada vegada más amplies de la [[enerxía atómica]], volviéronse cada vegada más importantes les aplicaciones del chombu como blindaxe contra la [[radiación]].