Diferencies ente revisiones de «Tercer República Francesa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
Llinia 127:
 
[[Archivu:jules grevy.jpg|thumb|Jules Grévy, segundu presidente de la Tercer República]]
La Cámara y el Senáu escoyeron entós como presidente al abogáu [[Jules Grévy]], un republicanu moderáu, p'asocede-y. El nuevu presidente de la República declaró na so toma de posesión que "''nunca diría en contra de la voluntá de les cámares''", y arrenunció al so derechu llegal d'eslleir la Cámara de Diputaos, empecipiando con esti xestu un réxime fundamentalmente [[Parllamentarismu|parlamentarista]] que foi una de les característiquescarauterístiques principales de la Tercer República. Siguiendo l'exemplu de Grévy, la mayoría de los siguientes xefes d'Estáu caltener nun papel discretu detrás de los presidentes del Conseyu de Ministros qu'asumíen na práutica'l gobiernu del país.
 
En 1879, Jules Grévy nomó a la presidencia del Conseyu de Ministros al republicanu [[Jules Ferry]], quien se convirtió nuna de les personalidaes más destacaes de la Tercer República francesa. En xunu de 1882, el [[Parllamentu de Francia|parllamentu]] aprobó la "''Llei de alienación''" que dexó al gobiernu vender la mayoría de les [[Xoyes de la Corona de Francia|Xoyes de la Corona]], coles mires de sufragar l'accesu gratuitu de la población a los museos nacionales y amás llanzar un gran golpe de [[propaganda]] contra los monárquicos col lema de "''nun puede esistir un rei si yá nun esiste corona nin cetru''".<ref>[http://www.liberation.fr/culture/0101393057-la-vente-malheureuse-deas-joyaux-de-la-couronne-de-france ''La vente malheureuse deas joyaux de la couronne de France''] ''La vienta malograda de les xoyes de la corona de Francia'', por Noce Vincent, 13/11/2001, Cultura, liberation.fr, consultáu'l 1/04/2011 (en francés).</ref>
Llinia 153:
La [[industria]] pesada desenvolvióse nuevamente, asitiando a Francia como nación industrializada anque darréu dempués de [[Gran Bretaña]] y [[Alemaña]] tocantes a volume de les sos industries, oldeándose a la [[agricultura]] que tradicionalmente fuera l'actividá económica principal del país. La industrialización fomentó'l [[comerciu internacional]] de [[esportación]], asitiando a la economía francesa como provisora de variaos bienes de consumu.
 
Sicasí, la producción agrícola nunca perdió del tou la so importancia y rentabilidá na economía francesa gracies a l'aplicación de [[teunoloxía]] na so esplotación, colo cual la industrialización de los productos agrícoles y los sos derivaos (como la [[seda]] y el [[vinu]]) beneficiar de les nueves aplicaciones técniques. En paralelu, una característicacarauterística de la economía francesa nesti periodu foi la espansión de les [[pequeña empresa|pequeñes empreses]] de tipu comercial o industrial por tol país, pero munches d'elles asitiábense en pequeñes ciudaes provincianes primero que migrar a los grandes centros urbanos. Los pequeños empresarios convirtiéronse pasu ente pasu nun [[lobby|grupu de presión política]] que reclamaba estabilidá y una política tributaria [[lliberal]] del gobiernu.
 
En 1882 hubo una gran quiebra na [[Bolsa de valores]] de París que causó'l fundimientu del bancu ''Union Générale'', y causó una severa depresión financiera, pero ésta pudo ser superada escontra 1890, ente que la crecedera económica dexaba qu'espolletaren y espandíense a nivel internacional les [[Banco|instituciones bancaries]] creaes mientres el Segundu Imperiu como'l ''Banque de Paris'' (que nel sieglu XIX evolucionaría nel [[BNP Paribas]]), el [[Crédit Lyonnais]] (qu'en 1900 sería consideráu'l bancu con mayor capital nel planeta), o la [[Société Générale]], ente que la [[lliberalismu económicu|lliberalización]] financiera dexaba'l surdimientu de nueves entidaes como'l [[Crédit Agricole]] fundáu en 1885.