Diferencies ente revisiones de «Zona intertropical»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
Llinia 5:
 
== Les zones geoastronómicas ==
Les [[Zona geoastronómica|zones geoastronómicas]] tán determinaes polos cuatro [[paralelu notable|paralelos notables]]: los dos [[trópicu|trópicos]] (de Cáncer y de Capricorniu) y los dos [[Círculu polar|círculos polares]] (Árticu y Antárticu), que determinen la esistencia de cinco zones de característiquescarauterístiques distintes acordies con los [[clima|climes]] determinaos polos movimientos de la Tierra y l'enclín de la exa terrestre a lo llargo del añu.
 
La '''zona intertropical''' presenta unes característiquescarauterístiques climátiques especiales que la estremen de les otres cuatro zones geoastronómicas: los dos zones templaes y los dos zones polares.
 
== Denominaciones ==
Llinia 17:
 
=== Zona tropical y trópicos ===
Estes denominaciones nun son precises yá que podría rellacionáse-yos col allugamientu de los [[trópicu|trópicos]] (tantu al norte como al sur de los mesmos), que son de clima secu, lo cual nun ye'l más característicucarauterísticu de la zona intertropical; o rellacionase col [[clima tropical]], qu'en realidá ye otru conceutu.
 
== CaracterístiquesCarauterístiques climátiques ==
[[Archivu:Helechos arborescentes 10m.jpg|thumb|left|250 px|Felechos arborescentes d'unos 10 m d'altor, a unos 2000 msnm, al pie de la carretera cerca de la [[Colonia Tovar]], [[Aragua (estáu)|tao Aragua]], [[Venezuela]].]]
Por cuenta de la so escasa densidá de población (con esceiciones, como asocede cola islla densamente poblada de [[Java (isla)|Java]]), la zona intertropical presenta poques estaciones meteorolóxiques y la mayoría d'elles tán allugaes nes zones urbanes, polo que, nun se tienen los datos meteorolóxicos necesarios pa poder conocer en detalle los tipos climáticos presentes na zona intertropical. Sicasí, por cuenta de la estraordinaria estabilidá de los climes, los pocos datos climáticos de que disponemos sirven casi siempres pa llograr una idea bastante clara y precisa del clima particular d'una zona determinada.
Llinia 26:
{{AP|Meteoroloxía tropical}}
 
Los climes de la zona intertropical son isotermos, esto ye, que presenten escases variaciones de temperatures a lo llargo del añu (de 2 a 5&nbsp;°C). Sicasí, les amplitúes térmiques diaries son enforma mayores que les amplitúes añales de les medies mensuales y pueden llegar hasta los 10 a 15&nbsp;°C. Esta amplitú diaria deber a la duración similar del día y de la nueche: [[Alejandro de Humboldt|Humboldt]] referir a la zona intertropical americana como les rexones equinocciales del Nuevu Continente, lo cual significa que nestes rexones la duración del día y de la nueche ye bien similar a lo llargo del añu.<ref>HUMBOLDT, Alejandro y BONPLAND, A. ''Viaxe a les rexones equinocciales del Nuevu Continente (1799-1804)''. Caracas: Ediciones del Ministeriu d'Educación, Direición de Cultura y Belles Artes. 5 tomos, 1956. La primer edición en francés publicar ente 1808 y 1834.</ref> Como resulta lóxicu, si mientres les 12 hores de sol (aprosimao) les temperatures pueden llegar a xubir abondo, lo llargo de la nueche intertropical da orixe a un notable descensu de les temperatures por irradiación. Dientro de la zona intertropical, ye l'agua y non la temperatura, l'elementu climáticu que presenta mayor variabilidá añal. Ello ye que como los climes isotermos nun presenten verdaderes estaciones térmiques a lo llargo del añu, ye la distinta pluviosidá tantu nel espaciu como nel tiempu, la que da orixe a distintos tipos climáticos intertropicales. La estacionalidad pluviométrica, esto ye, la distinción de los meses en secos y húmedos acordies con el [[índiz xerotérmico de Gaussen]], dexa estremar los distintos tipos climáticos nes tierres baxes (hasta casi los 1.000&nbsp;[[msnm]]), según la clasificación climática de Köppen. En resume, la característicacarauterística climática más importante de la zona intertropical ye la so estraordinaria estabilidá a lo llargo del tiempu, como lo demuestra la presencia na actualidá de [[felechu|felechos]] arborescentes, plantes bien primitives que nun sufrieron cambeos evolutivos importantes dende la Era Primaria, tal como puede trate na imaxe.
 
== Tipos climáticos na zona intertropical ==