Diferencies ente revisiones de «Ḥélsinki»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Llinia 1:
{{llocalidá}}
'''Ḥelsinki'''{{cartafueyu}} o ''Helsinki'' (en [[Idioma finlandés|finlandés]] [[Archivu:Ltspkr.png]] [[Media:Helsinki.ogg|''Helsinki'']] /ˈhe̞l.siŋ.k̟i/, en [[suecu]] [[Archivu:Ltspkr.png]] [[Media:sv-Helsingfors.ogg|''Helsingfors'']] y en [[Llingua sami|lapón]] ''Helsset'') ye la [[Capital (política)|capital]] y la ciudá más grande de [[Finlandia]]. Ta asitiada na mariña sur del país, a la vera del [[Golfu de Finlandia]]. Helsinki ensama parte de la provincia de [[Finlandia Meridional]] y de la rexón de [[Uusimaa]], de la que ye la capital. Les sos coordenaes son 60° 10' N, 24° 56' E. Ta a 50 km al norte de [[Tallín]] ([[Estonia]]), 400 km al este d'[[Estocolmu]] ([[Suecia]]) y 390 km al oeste de [[San Petersburgu]] ([[Rusia]]), trés ciudaes coles que HelsinkiḤelsinki tien fuertes vínculos hestóricos.
 
La ciudá tien una población de 642.045, con 1.231.595 habitantes na so área urbana o ''taajama'', definida en Finlandia como un área habitada de al menos 200 persones y con una distancia ente edificios menor de 200 m. La so área metropolitana, la más septentrional del mundu con más d'un millón d'habitantes, conformenla la propia HelsinkiḤelsinki, [[Espoo]], [[Vantaa]] y [[Kauniainen]], xunto colos sos arrabales, axunta a más de 1,4 millones d'habitantes, que faen d'ella la tercera mayor, tres d'Estocolmu y [[Oslu]], d'[[Escandinavia]].
 
HelsinkiḤelsinki ye'l centru políticu, educativu, financieru, cultural y d'investigación más importante de Finlandia. Foi Capital Mundial del Diseñu en [[2012]], y sé de los [[Xuegos Olímpicos]] de [[1952]]. La ciudá tien ún de los estándares de vida más altos del mundu, y ocupa regularmente los primeros puestos nos ránkings de ciudaes con meyor calidá de vida.
 
== Referencies ==