Diferencies ente revisiones de «Manuel A. Odría»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
m Iguo testu: -"a'l (pallabra en plural)" +"a los (pallabra en plural)"
Llinia 2:
'''José Manuel Arturo<ref>Según la so partida de nacencia caltenida nos rexistros civiles de Tarma, el so segundu nome ye '''Arturo''', y non '''Apolinario''', nome esti que lamentablemente inda ta espublizáu, y que ye productu d'un error que'l so orixe desconocer. Ver copia facsimilar de la partida nes pp. finales del llibru: ''General Manuel A. Odría. Soldáu y Gobernante''. Lima, 1996.</ref> Odría Amoretti''' ([[Tarma]], [[26 de payares]] de [[1896]] - [[Lima]], [[18 de febreru]] de [[1974]]), foi un [[militar]] y [[políticu]] [[Perú|peruanu]] que aportó a [[Presidente del Perú]] ente [[1948]] y [[1956]].
 
Odría foi un militar de destacada trayeutoria: participó como Xefe d'Estáu Mayor mientres la [[Guerra del 41|guerra peruanu-ecuatoriana de 1941]], actuando na [[batalla de Zarumilla]]. Foi dempués Ministru de Gobiernu y Policía del gobiernu de [[José Luis Bustamante y Rivero]], a quien destituyó en 1948, asumiendo entós el control absolutu del gobiernu, que reprimió duramente a'l los opositores, especialmente apristas y comunistes. El so periodu conozse históricamente como'l [[Ochenio de Manuel Odría|Ochenio de Odría]] y estrémase en dos fases: la Xunta Militar de Gobiernu (1948-1950) y la Presidencia Constitucional de la República (1950-1956).
L'alministración del Xeneral Odría caracterizar por ser progresista y d'enraigono nacional, basáu nel [[pragmatismu]] y el [[nacionalismu]]. Merecen destacar la so gran obra educacional y de seguridá social, según la relativa recuperación económica y financiera del país, favorecíu en parte por una beneficiosa coxuntura internacional: la [[guerra de Corea]], que traxo un aumentu les esportaciones y el repique de los sos precios. La crisis económica empezó a arreciar a finales del so gobiernu y foi el so socesor, a quien-y cupió enfrentar la so solución. El so lema foi «Fechos y non pallabres» que depués lo cristalizó en «Salú, Educación y Trabayu». Impulsó un ambiciosu programa de construcciones monumentales de formigón armao, lo que traxo de resultes un plenu emplegu y consecuentemente una momentanea paz social. Foi según alzáronse grandes unidaes escolares (G.O.Y), [[universidaes]] nacionales, edificios públicos, complexos de vivienda, hospitales, hoteles, pontes y estadios como'l [[Estadiu Nacional de Lima]], según [[autopista]]s como la [[Panamericana]], obres toes de gran valumbu que modernizaron al país a pasos axigantaos, pero so una ferrial gobiernu militar de derecha, enérxicamente ''antiaprista'' y ''[[anticomunismu|anticomunista]]''. Coles mesmes, esta bayura d'obres públiques y la falta d'una fiscalización aniciaron inevitablemente una xigantesca [[corrupción política|corrupción pública]], de la que se beneficiaríen tanto Odría como los sos allegaos, y que la so investigación safó al transar col so socesor [[Manuel Prado y Ugarteche]] la torna a la democracia en cuenta de una total impunidá. Darréu Odría intentó recuperar la Presidencia per medios democráticos en dos oportunidad: nes eleiciones presidenciales de 1962 y nes de 1963, pero nun llogró les sos aspiraciones, rematando asina la so carrera política.
Llinia 57:
La economía sufrió un viraje escontra'l lliberalismu, anque ensin cayer n'estremos. Quíxose tecnificar la economía, pa lo cual contratóse la misión norteamericana presidida por Julius Klein, qu'encamentó'l sistema de [[llibre mercáu]]. Odría atendió a los principales encamientos d'esta misión: supresión de subsidios, llibre cambéu, desapaición de los controles y l'equilibriu presupuestal. La crisis económica pudo asina ser contenida.
 
D'otru llau concedió tamién beneficios sociales a'l los trabayadores:
* Decretó la elevación y l'obligatoriedá de les indemnizaciones por accidentes de trabayu.
* El seguru social pasó a ser obligatoriu pa emplegaos públicos y particulares.