Diferencies ente revisiones de «Neorrealismu italianu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
m Iguo testu: -"a'l (pallabra en plural)" +"a los (pallabra en plural)"
Llinia 7:
Puede dicise que'l neorrealismu italianu empecipiar en [[1945]] con ''[[Roma, ciudá abierta]]'' (''Roma, città aperta'') de [[Roberto Rossellini]] y sigue con cineastes tan destacaos como [[Vittorio De Sica]] con ''[[Ladri di biciclette]] (Lladrón de bicicletes)'' en [[1948]] y [[Luchino Visconti]] con ''[[La tierra tremez]] (La terra trema)'' en [[1947]].
 
Los guionistes [[Suso Cecchi d'Amico]] y [[Cesara Zavattini]] fueron, ente otru escritores, autores importantes nesti movimientu, escribiendo les hestories pa'l direutores del neorrealismu italianu.Dellos teóricos del cine, como [[Robert McKee]], consideren responsables de la calidá artística del neorrealismu italianu a guionistes como ellos tantu como a'l los direutores de les películes.
 
'''
Llinia 15:
Estes producciones yeren de tipu propagandísticu o al estilu de les comedies americanes, de índole atenta, romántiques, ensin escesivos entueyos y con final feliz. A última hora, lo que n'Italia se conocía como “comedies de teléfonu blancu”. Marcáu pol signu del fascismu, esto ye, pola censura, l'arte cinematográfico nun podía llevantar un vuelu sosteníu más allá de la sollerte vista avizor de los sos guardianes. Les películes nun podíen amosar la delincuencia o la probeza y tampoco taba dexáu l'usu de la sátira; tratar de dar la imaxe d'una nación intachable y perfecta.
Cola cayida de Mussolini, tantu'l cine como otres cañes del arte, sintiéronse más llibres pa buscar modelos na tradición realista d'anteriores dómines y reaccionaron ante los cánones de la dómina fascista. Unu de los referentes más claros pa cineastes y lliteratos foi l'escritor de la segunda metá del sieglu XIX, [[Giovanni Verga]], destacando sobremanera la so novela ''I Malavoglia''. Pero non yá la producción propia del país sirvió de referencia, sinón que tamién tuvo gran influencia por casu, el realismu cinematográficu soviéticu y el realismu poéticu francés.
En 1945 el cine italianu abandonó la retórica propagandística y dexó d'ufiertar esa visión d'una Italia perfecta ya invencible y dirixó la so mirada escontra un país que tenía de sobrevivir a la catástrofe bélica y a les sos consecuencies, un país afaráu, afaráu pola miseria, la fame y el dolor. La escasez de medios y la nueva situación del país obligaron a'l los autores a reinventar el so oficiu.
El neorrealismu llegó al rematar la guerra con un aire rompedor y col enfotu de acabar con esi cine qu'amosaba namái un llau atentu de la sociedá, y qu'esti ceadores consideraben falsu.