Diferencies ente revisiones de «Niceto Alcalá-Zamora»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plurales
m Iguo testu: -"a'l (pallabra en plural)" +"a los (pallabra en plural)"
Llinia 86:
Los primeros recuentos yeren de 22.150 conceyales monárquicos contra 5.775 republicanos, anque estudios posteriores refundien 19.035 conceyales gustantes a la monarquía, 39.568 republicanos y 15.198 tradicionalistes, integristes, nacionalistes vascos, independientes, etc., que nun podíen encuadrase nuna categoría concreta. En 41 de les 50 capitales de provincia ganaron los republicanos. En [[Barcelona]], los republicanos cuadruplicaron los votos monárquicos, y en [[Madrid]] triplicar. [[Alfonso XIII d'España|Alfonso XIII]], partidariu frente a dalgún de los sos ministros de que nun hubiera derramamiento de sangre, se exilió ante l'ultimátum del Comité Revolucionariu presidíu por Alcalá-Zamora. Ésti, que cuntó dende'l primer momentu col sofitu popular y col de la [[Guardia Civil]], mandada naquellos momentos pol xeneral [[José Sanjurjo]], convertir nel presidente del [[Primer Gobiernu Provisional de la Segunda República Española|Gobiernu Provisional]]. Alcalá-Zamora y Maura garantizaben la presencia de la viviega burguesía conservadora nel gobiernu y la continuidá política dientro d'un réxime distintu. Esti gobiernu proclamó la [[Segunda República Española]] el 14 d'abril de 1931; mientres el rei embarcaba en [[Cartaxena (España)|Cartaxena]] y la so familia tomaba un tren que los llevaría escontra [[Francia]].
 
El 15 d'abril de 1931, el nuevu Gobiernu republicanu fixo públicu un programa d'actuación basáu nos alcuerdos del [[Pactu de San Sebastián]]. Foi anunciada una reforma agraria, llibertá de cultos y creencies, respetu a la propiedá privada, responsabilidaes a'l los collaboradores de la dictadura, aumentu gradual de les llibertaes individual y sindical, etc.
 
Apenes aportó al poder, el Gobiernu tuvo qu'enfrentase a la [[República Catalana (1931)|proclamación de la República Catalana]] y a los [[Quema de conventos de 1931 n'España|sucesos anticlericales]] del mes de mayu d'esi mesmu añu. Tamién hubo munches dificultaes coles organizaciones anarquistes, que negaron la so collaboración cola nueva República ya inclusive s'enfrentaron abiertamente a ella.
Llinia 100:
Les relaciones col Gobiernu yeren trémboles. Cuando Azaña presentó-y pa'l so ratificación la ''llei de Congregaciones'' (llei de secularización de la enseñanza) y la ''llei del Tribunal de Garantíes Constitucionales'', que completaben la [[Constitución española de 1931|Constitución republicana de 1931]], Alcalá-Zamora aguantar al máximu a roblar dambes lleis, pero nun s'atrevió a vetales. La oposición acusó a Alcalá-Zamora de morosidá.
 
Más tarde, con ocasión d'un reaxuste gubernamental, les diferencies volvieron surdir y Azaña dimitió col so gabinete. Tres delles consultes fallíes, Alcalá-Zamora volvió nomar como presidente del Conseyu de Ministros a Azaña (12 de xunu), fechu que decepcionó a'l los conservadores.
 
Meses más tarde, en septiembre, Azaña dimitió. Alcalá-Zamora eslleió les Cortes Constituyentes y, dempués d'[[Primer gobiernu de Lerroux|un fugaz mandatu]] del radical [[Alejandro Lerroux]], encargó-y al tamién radical [[Diego Martínez Barriu]] la celebración de nueves eleiciones pal 8 d'ochobre de 1933.