Diferencies ente revisiones de «Procesu de Reorganización Nacional»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
m Iguo testu: -"a'l (pallabra en plural)" +"a los (pallabra en plural)"
Llinia 271:
En [[1982]], el gobiernu militar entamó la [[Guerra de Malvines]] contra'l [[Reinu Uníu]]. La derrota infligida provocó la cayida de la tercer xunta militar y meses más tarde la cuarta xunta llamó a eleiciones pal [[30 d'ochobre]] de [[1983]], nes que trunfó'l candidatu de la [[Unión Cívica Radical]], [[Raúl Alfonsín]]. El presidente Alfonsín creó la [[CONADEP|Comisión Nacional sobre la Desapaición de Persones]] pa investigar les violaciones de derechos humanos asocedíes ente [[1976]] y [[1983]] y depués promovio'l [[Xuiciu a les Xuntes|juzgamiento]] de los miembros de los trés primeres xuntes polos [[delitos]] cometíos mientres el so gobiernu, como resultancia del cual cinco de los sos integrantes fueron condergaos y cuatro absueltos. Coles mesmes otros responsables fueron enxuiciaos en diversos procesos. En [[1986]] y [[1987]], a iniciativa del presidente Alfonsín, dictáronse les lleis de [[Llei de Puntu Final|Puntu Final]] y [[Llei d'Obediencia Debida|Obediencia Debida]] dando fin a los xuicios por crímenes de lesa humanidá.
 
En [[1989]] y [[1990]], el presidente [[Carlos Menem]] dictó [[indultos de Menem|indultos]] que beneficiaron a los funcionarios del ''Procesu'' y a'l los xefes guerrilleros que siguíen judicialmente comprometíos. La situación d'impunidá n'Arxentina determinó que los familiares de los sumíos buscaren sofitu nel esterior, polo que dende [[1986]] empecipiáronse procesos penales contra miembros de la [[dictadura militar]] en [[España]], [[Italia]], [[Alemaña]], [[Francia]], por sumíos d'esos países. En [[2004]] el Tribunal de la ciudá de [[Núremberg]], Alemaña emitió ordes de captura y estradición contra Jorge Rafael Videla y Emilio Massera.
 
En [[2003]], tres iniciatives del Presidente [[Néstor Kirchner]], les lleis de Puntu Final y Obediencia Debida fueron derogaes pol [[Congresu de la República Arxentina]] y los xuicios reabriéronse, en cuantes que la xusticia empezó a declarar inconstitucionales los indultos por [[crímenes de lesa humanidá]] que cometieren los militares mientres la última dictadura. En [[2006]] reabriérense 959 causes penales nes que 211 acusaos atopábense.