Diferencies ente revisiones de «Valonia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
m Iguo testu: -"a'l (pallabra en plural)" +"a los (pallabra en plural)"
Llinia 39:
La [[Primer Guerra Mundial]], unu de los fechos más importantes del [[sieglu XX]], esplica la socesión de los acontecimientos. Valonia vio dellos momentos d'ilusión d'una Bélxica xunida en redol a [[Alberto I de Bélxica]] ([[1875]]–[[1934]]), dempués esmuelse por un movimientu flamencu salíu reforzáu de la guerra. La frontera llingüística en [[1932]] ye un compromisu. Pero les quexes valones se exacerban cuando [[Leopoldo III de Bélxica]] ([[1901]]–[[1983]]) impulsa la rotura coles aliances francesa ya inglesa nuna dómina onde [[Adolf Hitler]] nun despinta les sos intenciones.
 
La [[Segunda Guerra Mundial]] va estremar inda más fondamente. Mientres l'ataque alemán en mayu de [[1940]], ciertos reximientos flamencos desertaron. Los soldaos flamencos fechos prisioneros el 28 de mayu de 1940 fueron lliberaos, los soldaos valonos siguieron cautivos. L'actitú del rei punxo en marcha la grave “[[Cuestión real]]”. Una consulta popular (sobre la torna de Leopoldo III al poder) endureció a'l los opositores. Mientres los acontecimientos de [[1950]] y [[1960]], la clase obrera valona, esmuel pola regresión económica de Valonia, esmolecíos pola democracia, intervinieron masivamente.
 
A partir de [[1970]], Flandes y Valonia (Bruxeles igualmente) tállense una gran autonomía aprovechando'l [[federalismu belga]], sol emburrie de diversos factores y actores. La supervivencia del país ta en xuegu, según los sentimientos d'adhesión en Bélxica y Valonia revelen que mora un apegu a Bélxica, combináu con un sentimientu valón (o flamencu) y européu.
Llinia 63:
== Cultura ==
 
Recordemos que les materies culturales son competencia de la [[Comunidá francesa de Bélxica]]. Esti términu nun designa una institución que representa a'l los franceses residentes en [[Bélxica]], más bien una entidá federada competente nel dominiu de la cultura y de la enseñanza nes rexones de llingua francesa (incluyida la rexón billingüe de Bruxeles-Capital). La Comunidá francesa ta asitiada en Bruxeles, garantizando una cierta solidaridá ente francófonos de la rexón valona y francófonos de [[Bruxeles]].
 
Dellos políticos valonos quieren que les competencies de la Comunidá sían tresferíes a la Rexón, pero ye inciertu saber si'l soporte d'un proyeutu d'esti tipu sería cercanu al pueblu.