Diferencies ente revisiones de «Tintoretto»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
m Iguo testu: -"a'l (pallabra en plural)" +"a los (pallabra en plural)"
Llinia 87:
''El paraísu'' ocupa la paré esti de la Sala del Conseyu Mayor nel [[Palaciu Ducal de Venecia|Palaciu Ducal]]. Foi consideráu'l mayor cuadru del mundu sobre llenzu, colos sos 22,6 x 9,1 metros. Ye una obra de tan vasta escala, tan colosal na estensión de la so poder, tan desconsiderada colos estándares ordinarios de concepción o métodu, d'una inspiración tan pura d'una alma qu'amburaba con una imaxinación visual apasionada y una mano máxica pa trabayar les formes y el color, que desafió a los entendíos mientres tres sieglos, y anque los sos contemporaneos venecianos nun lo vieron asina, darréu foi vista como una obra malograda y excéntrica. Pocos güeyos supieron ver que yera un trascendente monumentu a les facultaes humanes aplicaes al arte pictórico, de manera que tenía de mirase con respetu y almiración.
 
Cuando la obra entá nun-y fuera encargada, Tintoretto solía dicir a'l los senadores que rezaba a Dios por que la dieren a él, de tal manera qu'el mesmu paraísu pudiera ser, por ventura, el so pagu tres la muerte. Al recibir l'encargu en 1588, punxo'l so llenzu na Escuela de la Misericordia y dedicóse infatigable a la xera, faciendo munchos cambeos y faciendo delles cabeces y traxes direutamente del natural.
 
Cuando la pintura taba yá bien avanzada llevar al so llugar definitivu, y ellí acabar, ayudáu pol so fíu [[Domenico Tintoretto|Domenico]] en detalles como les teles. Toa Venecia aplaudió'l sobeyosu llogru, que darréu sufrió ciertu abandonu, pero non restauraciones. Convidaron a Tintoretto a poner él mesmu'l preciu, pero esto dexar a les autoridaes. Entós diéron-y una suma considerable, qu'él menguó daqué, una anéudota que diz más de la so falta d'avaricia que la so primer dómina, en que trabayaba de baldre.