Diferencies ente revisiones de «Luteranismu»

m
Iguo plurales
m (Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu")
m (Iguo plurales)
Los luteranos creen en [[Xesucristo]] como'l fundador espiritual, y comparten la creencia de Dios y la [[Santa Trinidá]], esto ye: [[Dios Padre]], [[Dios Fíu|Fíu]] y [[Espíritu Santu]]. Amás, compartir la interpretación bíblica que fixo [[Martín Lutero|Lutero]] de que [[Dios]] nun xustifica a los homes poles sos obres bones, sinón más bien pola so fe, lo que representa una creencia base fundamental del pensamientu luteranu.
 
El pensamientu de [[Martín Lutero|Lutero]] basar nel conceutu de la xustificación pola [[fe]], que negaba cualquier teoría católica o ortodoxa al respective de los méritos personales aplicables a la salvación, amás de refugar dafechu la intercesión de los santos virxesvírxenes y veneración de les imáxenes. Lutero denunció la vienta de [[indulxencies]] y el llogru de los perdones en cuenta de bienes, según la vienta de cargos eclesiásticos, práutiques que polo tanto son refugaes na ilesia luterana.
 
El luteranismu refuga la primacía y autoridá católica del [[papáu]] como institución divina. Niega la tradición dogmática de la esistencia del [[purgatoriu]]. El movimientu protestante empecipiáu por Lutero afirma'l valor únicu de les [[Escritures]] y la supremacía de la fe en Xesucristo. Lutero desenvuelve la doctrina del [[Sacerdociu Universal]], onde afirma que les Escritures pueden ser entendíes por tolos creyentes y que cada unu puede esaminales llibremente gracies a la creación de la imprenta. Según Lutero, tolos creyentes son sacerdotes en virtú de los sacrificios espirituales d'un corazón represu n'oración.