Diferencies ente revisiones de «Reinos xermánicos»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"Jutos" +"Xutos" (pueblu xermánicu)
m Iguo plurales
Llinia 36:
En [[401]] d. C., el rei visigodu [[Alarico I]] coló contra [[Italia]] pero foi vencíu cerca de [[Pollentia]] ([[6 d'abril]] de [[402]]) y dempués en [[Verona]]. Probablemente'l xeneral romanu [[Estilicón]] axustó con Alarico la so ayuda contra otros bárbaros como [[Radagaiso]], y créese que-y foi ufiertada la confirmación como ''[[Magister Militum]]'' y gobernador de [[Iliria]], con unes llendes qu'entraben en contradicción coles reivindicaciones territoriales d'[[Imperiu romanu d'Oriente|Empobine]].
 
El partíu nacionalista romanu, seique socatráu pol gobiernu de [[Constantinopla]], acusó a Estilicón de preparar la entrega del Imperiu a Alarico y urdió una intriga. Españó una revuelta de tropes qu'obligó a Estilicón a abelugase nuna ilesia, siendo asesináu nel momentu de salir (en prometiéndose-y que salvaría la vida si salía) por [[Olimpo]], so ordesórdenes del Emperador [[Flavio Honorio|Honorio]] (23 d'agostu de 408). Alarico tornó a Italia y llogró nueves concesiones de Honorio que s'estableciera en Rávena, pero una vegada retiráronse los visigodos, Honorio nun caltuvo les sos promeses. Los visigodos colaron escontra [[Roma]] y sofitaron la proclamación d'un usurpador llamáu [[Prisco Atalo]] ([[409]]), que yera d'orixe [[xoniu]] y probablemente arrianu, que concedió a Alarico el títulu de ''Magister Militum''.
 
Pero Atalo nun quixo o nun pudo cumplir les sos promeses y el rei visigodu tornó a Roma, depunxo al usurpador ([[14 d'agostu]] de [[410]]) y los sos homes escalaron la Ciudá Eterna mientres tres díes, dempués de lo que abandonar llevándose con ellos a Atalo y a [[Gala Placidia]], hermana de Honorio. De Roma pasaron al sur afarando [[Campania]], [[Apulia]] y [[Calabria]]. Alarico morrió nel sitiu de [[Cosenza]] ([[410]]) y asocedió-y el so cuñáu [[Ataúlfo]]. Ésti apautó con Honorio la salida d'Italia en cuenta de la concesión del gobiernu de les Galias (territorios qu'escapaben del control de Roma, pos se sometieren a Constantino).
Llinia 146:
De la mesma, los britones empecipiaren una emigración per vía marítima escontra la península de [[Bretaña]], llegando inclusive hasta llugares tan alloñaos como la mariña cantábrica ente Galicia y Asturies, onde fundaron la [[diócesis de Britonia]]. Esta tradición cristiana estremar pol usu de la [[tonsura céltica]] o escocesa, que tosquilaba la parte frontera del pelo en cuenta de la ''coroniella''.
 
La supervivencia n'Irlanda d'una comunidá cristiana aisllada d'Europa pola barrera pagana de los anglosaxones, provocó una evolución distinta al cristianismu continental, lo que se denominó [[cristianismu celta]]. Caltuvieron enforma de l'antigua tradición llatina, que tuvieron en condiciones de compartir con Europa continental malapenes la folada invasora s'hubo aseláu temporalmente. Tres la so estensión a Ingalterra nel sieglu VI, el irlandeses fundaron nel sieglu VII monesterios en Francia, en Suiza ([[Saint Gall]]), ya inclusive n'[[Italia]], destacar los nomes de [[Columba]] y [[Columbano de Luxeuil|Columbano]]. Les Islles Britániques fueron mientres unos trés sieglos el viveru d'importantes nomes pa la cultura: l'historiador [[Beda el Venerable]], el [[misioneru]] [[Bonifacio d'Alemaña]], l'educador [[Alcuino de York]], o'l teólogu [[Juan Escotu Erígena]], ente otros. Tal influencia llega hasta l'atribución de lleendes como la d'[[Úrsula (lleenda)|Santa Úrsula y los Once Mil VirxesVírxenes]], bretona qu'efectuaría un estraordinariu viaxe ente Britania y Roma p'acabar martirizada en Colonia.<ref>[https://web.archive.org/web/20080803220121/http://ec.aciprensa.com/s/sanursu.htm Santa Úrsula y los Once Mil VirxesVírxenes]</ref>
 
== Ver tamién ==