Diferencies ente revisiones de «Emma Thompson»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"guión afechu" +"guión adautáu"
mSin resumen de edición
Llinia 31:
'''Emma Thompson''' (n. [[15 d'abril]] de [[1959]]; [[Londres]], [[Inglaterra]]) ye una [[Actuación|actriz]], [[comediante]] y [[guiónista]] [[Reinu Xuníu|británica]], ganadora de los premios [[Emmy]], [[Premiu Globu d'Oru|Globu d'Oru]], [[Premios BAFTA|BAFTA]] y [[Premiu Óscar|Óscar]]. Empezó na televisión británica en 1987, pero nun foi hasta'l so matrimoniu con [[Kenneth Branagh]] cuando empezó a llamar l'atención de la crítica especializada. Al pie de él, Thompson protagonizó ''Fortunes of War'' (1987) y ''[[Enrique V (1989)|Enrique V]]'' (1989). En 1992 realizó una destacada apaición nel drama ''[[Howards End]]'', cinta pola cual recibió los máximos honores del cine a nivel mundial, ente ellos el [[Óscar a la meyor actriz]]. En 1993 y gracies a la so solidez interpretativa, llogró la doble nominación a esti premiu nes categoríes d'[[Óscar a la meyor actriz|meyor actriz]] y [[Óscar a la meyor actriz de repartu|meyor actriz de repartu]] por ''[[Lo que queda del día (película)|Lo que queda del día]]'' y ''[[Nel nome del padre (1993)|Nel nome del padre]]''.
 
En 1995, Thompson escribió y protagonizó una adaptaciónadautación de la [[Sense and Sensibility|obra]] de [[Jane Austen]] ''[[Sense and Sensibility (película)|Sense and Sensibility]]'', por que'l so desempeño como guiónista foi reconocida colos premios Globu d'Oru y un segundu Óscar, ente otros galardones. Dellos títulos destacaos del so filmografía son: ''[[Primary Colors|Colores primarios]]'' (1998), ''[[Love Actually]]'' (2003), ''[[Nanny McPhee]]'' (2005) y ''[[Nanny McPhee and the Big Bang]]'' (2010); nestes últimes dos tamién ye guiónista.
 
En 2003 participó xuntu con [[Meryl Streep]] y [[Al Pacino]] na esitosa película de televisión ''[[Angels in America]]'', pola cual foi nomada a los [[premios del Sindicatu d'Actores]], y en 2004 encarnó a la profesora Sybill Trelawney en ''[[Harry Potter y el prisioneru de Azkaban (película)|Harry Potter y el prisioneru de Azkaban]]'', papel que repitió nes siguientes entregues de la saga.
Llinia 59:
=== Otros trabayos de los años 1990 ===
 
Thompson completó l'añu col rodaxe de ''[[Nel nome del padre (1993)|Nel nome del padre]]'', na que se punxo na piel de l'abogada que llogró l'absolución de [[los cuatro de Guildford]], acusaos injustamente de pertenecer al [[IRA]]. Concluyíu'l so cometíu nel filme, repitió'l papel de Beatrice na adaptaciónadautación cinematográfica de ''[[Enforma ruiu y poques nueces]]'', na que confirmó la so imaxe de muyer con voluntá propia, dada a la esaltación, pero tamién capaz de la meditación, que defende los sos propios criterios nes situaciones adverses. Mientres el rodaxe na [[Toscana]] escribió un borrador del guión de ''[[Sense and Sensibility (película)|Sentíu y sensibilidá]]'', qu'entamara aguiyada pol conseyu de la so compañera de facultá, la productora [[Lindsay Doren]].
 
A finales de xineru de [[1994]] ella y [[Holly Hunter]] optaben por partida doble a los Óscar d'esi añu. Aprovechó'l so viaxe pa filmar ''[[Junior]]'', una comedia na que compartía estrellalgu con [[Arnold Schwarzenegger]].
Llinia 65:
Al añu siguiente estrenó nel [[Festival de Cine de San Sebastián]] el filme ''Carrington'', onde encarnó a la pintora [[Dora Carrington]], namorada de [[Lytton Strachey]]. A la selmana del so regresu a casa españaba na prensa rosa la noticia de la so separación con Kenneth Branagh, empareyáu con [[Helena Bonham Carter]]. Thompson, pela so parte, namorárase del actor [[Greg Wise]] mientres el rodaxe de ''[[Sentíu y sensibilidá]]'', na qu'ella interpretó a Elinor, una muyer probe y sensato que termina casándose col amor de la so vida...
 
L'Academia de [[Hollywood]] compensar con dos candidatures a los ''Óscar'': al meyor guión adautáu y a la meyor actriz. Cuando Anthony Hopkins anunció que Thompson venciera nel primer apartáu, confesó a los asistentes al actu qu'hores antes visitara la tumba de [[Jane Austen]] pa comunica-y que l'adaptaciónadautación de la novela funcionaba perbién... Thompson perdió'l segundu premio frente a [[Susan Sarandon]], a quien ovacionó de pies namás pronunciar el so nome [[Tom Hanks]].
 
Dempués Thompson tomóse un descansu mientres el que reorganizó la so vida personal y animó a [[Kate Winslet]] a aceptar la ufierta de protagonizar ''[[Titanic (película 1997)|Titanic]]''.
Llinia 90:
 
Emma Thompson apaeció en dalgún sketch del programa humorísticu ''[[La hora de José Mota]]''.<ref>[http://www.youtube.com/watch?v=SZCnyFk8ItM Emma Thompson ye de Camuñas]</ref>
En 2013 Emma Thompson va ser, na adaptaciónadautación al cine de ''[[Formoses Criatures]]'' de Kami García y Margaret Stohl, la señora Lincoln, madre del meyor amigu del protagonista. Esi mesmu añu protagonizó ''[[Saving Mr. Banks|Al alcuentru del Sr. Banks]]'', interpretando a [[Pamela Lyndon Travers|P.L. Travers]], siendo allabada la so interpretación y consiguiendo una nominación a los [[Globos d'Oru]] y a los [[BAFTA]].
 
== Filmografía parcial ==