Diferencies ente revisiones de «Islles Pitcairn»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
mSin resumen de edición
Llinia 20:
Les islles son conocíes por cuenta de que los remontaos del barcu ''[[Bounty]]'' asitiar nesta islla, convirtiéndose n'el so primeres habitantes en sieglos. Esto asocedió en [[1790]], y los descendientes d'estos remontaos entá habiten nella.
 
El ''[[Bounty]]'', primeramente, yera un barcu destináu a replantar frutipan en [[Tahití]]. A'l los ingleses, cuando llegaron a Tahití, gustáron-yos enforma les muyeres d'aquel llugar y, n'embarcando pa volver a Inglaterra, hubo un motín encabezáu por Fletcher Christian y 18 fieles, que'l so oxetivu yera volver de nuevu a Tahití pa vivir ellí. Abandonaron al capitán del barcu, William Bligh, nun bote al pie de los sos fieles y éstos consiguieron llegar a Timor dempués d'un viaxe de 47 díes saleando en percorriendo 6500&nbsp;km. Los remontaos en Tahití, medrosos de represalies per parte d'Inglaterra, decidieron fuxir y la islla a la que llegaron foi Pitcairn el 15 de xineru de 1790. En instalándose na islla, pegaron fueu al barcu que los llevó ellí, restos qu'entá güei siguen na islla y pueden visitase. Ellí vivieron y morrieron mientres 35 años ensin que naide supiera de la so esistencia hasta que, en 1825, otru barcu británicu llegara a la islla. Namái quedaba un superviviente, John Adams, que narró la so historia al capitán del barcu.<ref>{{Cita web |título=Pitcairn, la islla de la endogamia |url=https://fronterasblog.wordpress.com/2011/10/17/pitcairn-la isla-de-la endogamia/|fecha=17 d'ochobre de 2011 |fechaacceso=13 d'ochobre de 2015}}</ref>
 
Pitcairn convertir en colonia británica en [[1838]], y en [[1850]] la islla quedó dafechu deshabitada cuando la población volvióse demasiao grande pa sostenese, provocando la so mudanza a la [[Isla Norfolk]]. 18 meses dempués, 17 habitantes tornaron a Pitcairn pa repoblala. Dende esi momentu la población algamó un picu de 223 persones, pero cuidao que la mayoría de la xente emigra a [[Nueva Zelanda]], de normal habiten la islla unos 50 habitantes.