Diferencies ente revisiones de «Occidentalización»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
m Correición de topónimos (cartafueyu países): -"Suráfrica" +"Sudáfrica"
Llinia 25:
Les divisiones ente esti oriente y esti occidente del [[mar Mediterraneu]] marcar entá más el [[cisma]] de la relixón cristiana yá enseñoriada como relixón oficial no que foi l'Imperiu romanu: la facción cristiana que tenía a Roma como see y qu'empezaría a ser conocida como la "''Ilesia llatina''" (güei [[Ilesia Católica]]) reclamaría pa sigo la see principal col [[papáu]] na ciudá de Roma, ente que la facción oriental en Bizanciu llamada entós como "''Ilesia griega''" (güei [[Ilesia Ortodoxa]] oriental) contestaría diches pretensiones y conduciría a una cisma definitivu. La influencia de les llamaes ilesies orientales taría en tol territoriu del antiguu Imperiu bizantín y llueu s'espandiría a [[Rusia]], ente que la ilesia occidental empecipiaría un procesu d'una rápida espansión a otros territorios que dempués incluyirín'[[América]]. [[Pedro'l Grande]] sería l'encargáu d'un procesu de ''occidentalización'' de Rusia dende Francia. Na actualidá, la mayoría de los estudiosos referir a les cultures d'[[Europa Occidental]] y [[Europa Central|Central]] que guarden una cercana relación xenética, llingüística y filosófica y en que la so identidá apodera la cultura europea.
 
Arriendes d'ello, el [[continente americanu]] que foi colonizáu dafechu por potencies europees occidentales, forma parte del llamáu mundu occidental, lo qu'inclúi [[América Llatina]], el [[Caribe (rexón)|Caribe]], [[Estaos Xuníos]] y [[Canadá]]. De la mesma manera, [[Australia]] y [[Nueva Zelanda]] n'[[Oceanía]], son consideraes sociedaes occidentales pola mesma razón. Otres naciones reclamen la so inclusión nel mundu occidental, pero ello sueli ser causa de discutinios, por casu [[Israel]], por cuenta de que una gran mayoría de los sos habitantes vienen de países occidentales y ye un país industrializáu, anque l'esquema social, políticu y relixosu y la provenencia de munchos otros de los sos habitantes de países orientales, fai que dicha definición sía discutible. Otru país que suel acotar el so occidentalidad ye [[Turquía]] especialmente nes sos aspiraciones escontra una membrecía na [[Comunidá Europea]]. [[SuráfricaSudáfrica]] ye consideráu por munchos occidental pol so idioma [[Idioma inglés|inglés]] y [[afrikaans]] y la so relixón cristiana, sicasí, namái un 12% de la so población ye d'ascendencia europea. [[Filipines]] ye considerada del occidente por cuenta de la so historia primero con [[España]] y depués con [[Estaos Xuníos]] que dexaron fondes buelgues culturales nel país.
 
Los países d'Europa Central y Oriental que tuvieron baxu réxime comunista, son consideraos por munchos na actualidá como parte d'Occidente, especialmente dempués de la desintegración de la [[Xunión Soviética]] y los sos llazos d'identidá cultural col restu d'Europa, sicasí, pal politólogo estauxunidense [[Samuel P. Huntington]] la influencia de la Ilesia Ortodoxa en diches naciones al orixe de la distinción ente oriente y occidente faen qu'estos sían especialmente distintos.
Llinia 51:
 
*[[Xapón]] y [[Corea del Sur]]: Magar, xeográficamente tán nel [[Alloñáu Oriente]], son [[democracies]] plenes, tienen una [[economía de llibre mercáu]], bona [[calidá de vida]] y son collaboradores a la ciencia y teunoloxía occidental, lo que los describiría como estaos "híbridos", "semi-occidentales", desenvueltos y modernos.
*[[SuráfricaSudáfrica]]: Por cuenta de la influencia de la cultura europea, amás de ser el país que tien meyor asimiláu'l [[cristianismu]] n'[[África]], puede dicise que SuráfricaSudáfrica ye una nación occidental o occidentalizada. Per otra parte, los sudafricanos blancos d'orixe européu constitúin alredor del 9% de SuráfricaSudáfrica. Otru 9% son de raza mista. A diferencia de los sudafricanos negros que caltuvieron les sos propies llingües natives, la mayoría mistos sudafricanos falen afrikáans como primer llingua. De la mesma, la mayoría indios sudafricanos falen Inglés nativa güei. Poro, puede argumentase qu'esti colectivu 20% de los falantes nativos d'inglés y afrikaans (tantu d'orixe européu) viven en cultures influyíes fuertemente occidentales. De la mesma, los blancos y los mestizos son más del 10% de Namibia. Ellos principalmente falen afrikáans y l'alemán como primer llingua. Amás d'eso, munchos sudafricanos negros y namibios falen llingües europees, por casu, Afrikaans ya Inglés, con fluidez y tamién se consideren los falantes d'eses llingües.
 
*[[Filipines]]: Puede dicise que ye una nación occidentalizada pola so tradición y relixón católica, amás de los heriedos d'España y Estaos Xuníos cola colonización.
Llinia 57:
 
=== Personal ===
Un puntu de vista distinta de lo que ye'l mundu occidental nun vien definíu pol so territoriu sinón pola so xente. Esti conceutu ta siendo popular na actualidá, inclusive porque ye más esactu. Nesti puntu de vista asumir non tantu nel factor de si una sociedá ye o non occidental o en qué grau lo ye, sinón que mira a los grupos sociales d'una nación. Nesti sentíu, los [[Afrikáner|Boers]] de [[SuráfricaSudáfrica]] son consideraos un auténticu pueblu occidental dientro d'un país non occidental. De la mesma manera, puede falase de grupos sociales non occidentales dientro d'un país occidental como munchos grupos indíxenes n'América qu'aguantaron la occidentalización por sieglos.
 
=== Diferencies ===
Llinia 86:
Por cuenta de la colonización del continente americanu y d'Oceanía per parte de los europeos, la cultura, la etnia y el llinguaxe d'esos pueblos camudó de manera irreversible. Esto ye más visible en países como [[Estaos Xuníos]], [[Australia]], [[Canadá]], [[Nueva Zelanda]] y munchos países de [[América Llatina]] como [[Arxentina]], [[Chile]], [[Costa Rica]] y [[Uruguái]] onde les poblaciones indíxenes fueron devasaes poles europees, diose una perda de les cultures ancestrales o la so marxinación.{{cr}}
 
Sicasí, inclusive en países onde les poblaciones indíxenes permanecieron o s'entemecieron coles europees como [[Méxicu]], [[Perú]], [[Ecuador]], [[Bolivia]], [[Paraguay]], [[SuráfricaSudáfrica]] y [[Guatemala]], la marxinación persiste.{{cr}} Por cuenta de la colonización, los idiomes prevalentes n'América y Oceanía son el [[Idioma portugués|portugués]], [[Idioma español|español]], [[Idioma francés|francés]] y [[Idioma inglés|inglés]]. Munchos llinguaxes indíxenes tán na actualidá en peligru d'estinción, sicasí, dalgunos d'estos países faen na actualidá esfuercios por caltener y espandir los llinguaxes indíxenes, por casu, en Nueva Zelanda el [[maorín]] yá ye llingua oficial, según en Paraguay lo ye'l [[Idioma guaraní|guaraní]].
 
== Bibliografía ==