Diferencies ente revisiones de «Provincia del Cabu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Correición de topónimos (cartafueyu países): -"Suráfrica" +"Sudáfrica"
Llinia 1:
{{rexón}}
La Provincia d'El Cabu o '''Provincia d'El Cabu de Bona Esperanza''' o '''El Cabu''' (n'[[Afrikaans|afrikáans]]: ''Kaapprovinsie'', ''Provinsie Kaap die Goeie Hoop'', ''die Kaap'', ''Kaapland''), ye una rexón y antigua división alministrativa asitiada nel sur de la República de [[República Sudafricana|SuráfricaSudáfrica]], nel estremu meridional d'África, y que na actualidá ta estremada ente les '''Provincies d'El Cabu''' Septentrional, el Cabu Oriental y el Cabu Occidental.
 
[[Ciudá del Cabu]], n'El Cabu Occidental, ye la ciudá más importante. Otres son Port Elizabeth, East London y Vitenhage n'El Cabu Oriental; Kimberley n'El Cabu Septentrional y Paarl n'El Cabu Occidental.
Llinia 22:
Delles reformes, qu'incluyíen l'abolición de la esclavitú (1833), fueron establecíes polos británicos, pero les primeres décades del so gobiernu tuvieron marcaes por una serie de guerres ente los xhosa y otros pueblos de habla bantú y el creciente antagonismu ente los neerlandeses o bóers, y los sectores británicos de la población. Al sentise primíos sol gobiernu británicu, los bóers empezaron el Gran Trek y estableciéronse finalmente nes repúbliques de Transvaal y l'Estáu Llibre d'Orange.
 
El descubrimientu en 1867 de diamantes al oeste de Griqualandia, entós parte de Transvaal, anovó les hostilidáes ente los bóers y los británicos. La Colonia d'El Cabu se anexonó Griqualandia Occidental en 1871, y, al añu siguiente, el gobiernu británicu garantizó una autonomía total, sacante n'asuntos esteriores y económicos. La colonia amiéstose a la República de SuráfricaSudáfrica de los Bóers (Transvaal) en 1877; pero, al atopar una resistencia encarnizada, retirose en 1881.
 
En 1890 [[Cecil Rhodes]] convertiose nel primer ministru de la Colonia d'El Cabu, y les relaciones ente los británicos y los bóers deterioráronse. Rhodes dimitió en 1896, pero trés años más tarde empezó la Guerra Bóer. La victoria británica creó les condiciones favorables pal establecimientu d'un dominiu federal en SuráfricaSudáfrica. En 1910 les colonies britániques de SuráfricaSudáfrica confederaronse na Unión Sudafricana (anguaño la República de SuráfricaSudáfrica), y la Colonia d'El Cabu convertiose na Provincia del Cabu de Bona Esperanza (o Provincia del Cabu). En 1994, cola celebración de les primeres eleiciones llibres en [[República Sudafricana|SuráfricaSudáfrica]], la Provincia d'El Cabu foi estremada en tres provincies: El Cabu Septentrional, El Cabu Oriental y El Cabu Occidental.
 
== Referencies ==