Diferencies ente revisiones de «Dinastía Chola»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
m Correición de sufixos: -ismo +ismu
Llinia 267:
La obra maestra ''Kalingattuparani'' de Jayamkondar ye un exemplu de la poesía narrativa que dibuxa una llende clara ente la hestoria y les narraciones ficticies. Esta describe los acontecimientos asocedíos mientres la guerra de [[Kulothunga Chola I]] en Kalinga y representa non yá la pómpara y la circunstancies de la guerra, sinón amás los detalles espantibles nel [[campu de batalla]]. El poeta famosu Tamil Ottakuttan yera un contemporaneu de Kulothunga Chola I. Ottakuttan escribió ''Kulothunga Solan Ula'' un poema aponderando les virtúes del rei Chola. Amás sirvió nes cortes de trés de los sos socesores.
 
L'impulsu por producir lliteratura relixosa piadosa foi siguida nel periodu Chola y l'ordenamientu del canon de [[Shivá]] (Saiva) en 11 llibros foi'l trabayu de Nambi Andar Nambi, que vivió a finales del sieglu X. Sicasí, relativamente son pocos los trabayos sobre la relixón vaishnava ([[vishnuísmovishnuísmu]]) que fueron compuestos mientres el periodu Chola, posiblemente por cuenta de la animosidad evidente escontra los Vaishnavites polos monarques del periodu Chaluka Chola. [50]
 
=== Relixón ===
[[Archivu:NatarajaMET.JPG|miniatura|Estatua de ''Nataraja'', Muséu Metropolitanu d'Arte, New York.]]
 
Los Chola yera xeneralmente siguidores del [[shivaísmoshivaísmu]] y del [[hinduismu]]. Al traviés de la so hestoria, nun fueron influyíos pola presencia del [[budismu]] y del [[jainismojainismu]] al igual que los reis, los Pallavas y los Pandyas. Inclusive mientres el periodu tempranu de los Cholas siguióse una versión clásica de la fe hindú. Hai evidencies en [[Purananuru]] sobre la fe de [[Karikala Chola]] nos oríxenes del entós hinduismu védicu nel país tamil. [[Kocengannan]], otru rei del periodu tempranu Chola, foi aponderáu na lliteratura Sangam y nel canon de Saiva como un santu.
 
Mientres los últimos periodos del reinu fueron tamién shivaístas, anque había un sentíu de tolerancia escontra otres sectes y relixones. [[Parantaka I]] y [[Sundara Chola]] dotaron y construyeron los templos pa [[Shivá]] y [[Vishnú]].