Diferencies ente revisiones de «Sociobiología»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
m Correición de sufixos: -ismo +ismu
Llinia 4:
 
== Introducción ==
La sociobioloxía surdió como un intentu d'ampliar el conceutu de [[selección natural]] a los sistemes sociales y a la conducta social de los animales, incluyíos los seres humanos. Los sociobiólogos piensen qu'el patrones de conducta colos que se naz modifíquense, ya inclusive, sumen nel intre del procesu de seleición natural. Dellos sociobiólogos tienen planteamientos cercanos al [[darwinismodarwinismu social]].
 
Los sociobiólogos postulen que tanto'l comportamientu animal como'l comportamientu humanu nun puede ser esplicáu satisfactoriamente namái tomando en cuenta factores [[cultural]]es y [[ambientales]]. Postula la teoría sociobiológica que pa entender dafechu'l comportamientu de les especies animales, ésti ten de ser analizáu dende la lente o enfoque de los sos oríxenes evolutivos.
Llinia 35:
 
== Crítiques ==
Académicos en contra de la sociobioloxía humana de Wilson crearon el Grupu d'Estudiu Sociobiológico, incluyendo al biólogu [[Stephen Jay Gould]], el xenetista [[Richard Lewontin]], el neurobiólogo [[Steven Rose]], el psicólogu [[Leon Kamin]], l'antropólogu [[Marshall Sahlins]] y el pedagogu [[Alfie Kohn]]. El Grupu plantega venceyos ente la sociobioloxía y el [[determinismu biolóxicu]] de forma comparable al darwinismodarwinismu social de la socioloxía de finales del [[sieglu XIX]], el movimientu eugenésico d'empiezos del sieglu pasáu y el discutiniu de los exámenes de coeficiente intelectual de los 1970's. Los argumentos políticos funcionen de dambos llaos: en contra de los sociobiólogos poles repercusiones políticu-culturales de los sos argumentos, y per parte d'éstos señalando la esistencia de presiones pa ser políticamente correctu y caltener so la superficie fenómenos reales ya incómodos. Sicasí, la mayoría de les crítiques contra la sociobioloxía son puramente científiques: la distinción ente la hestoria y connotación política d'una idea y la so validez científica.
 
La sociobioloxía moldióse pa xustificar posiciones polítiques de derecha, incluyendo la conservadora [[Heritage Foundation]] contra los afroamericanos del Norte y el Frente Nacional neonazi británicu. Wilson nun tenía nenguna [[axenda política]] específica al publicar el so testu; quien afirma que'l científicu tien la obligación de buscar y esponer la verdá a pesar de les sos connotaciones polítiques. Asegura que la sociobioloxía nun produz direutamente repercusiones ideolóxiques: la sociobioloxía usóse pa caltener postures bien distintes como les de [[Robert Wright]], [[Anne Campell]], [[Frans de Waal]] y [[Sarah Blaffer Hardy]]. [[Noam Chomsky]] defendía la metodoloxía sociobiológica pos yera práuticamente la mesma qu'usaba nos sos estudios llingüísticos, pero refugada les conclusiones de los sociobiólogos. [[Piotr Kropotkin]] fixera argumentos sociobiológicos dende l'anarquía nel testu ''Mutual Aid: A Factor of Evolution'', faciendo énfasis l'altruísmu innato del ser humanu.
Llinia 42:
L'aplicación de la sociobioloxía a la especie humana ye darréu motivu de discutiniu ente distintes corrientes de biólogos. Por casu, [[Stephen Jay Gould]] y [[Richard Lewontin]] critiquen a la sociobioloxía como otra forma más de [[determinismu biolóxicu]]. Una perspeutiva qu'anula los factores de llibertá qu'añeren nel albedríu humanu y suxetar al mandatu de los xenes hasta nel so más noble espresión: el [[altruísmu]].
 
Jay Gould y Lewontine acoten que'l determinismu sociobiológíco lo que fai ye xustificar el ''statu quo'' conveniente pa les élites, y que lexítima los programes políticos de gobiernos autoritarios. Rellacionen esta teoría col [[darwinismodarwinismu social]], la [[euxenesia]] y les midíes del IQ, que nos 1970s xeneraron discutinios nel so aplicabilidad a problemes humanos con alta carga ética. Pa ellos Wilson comete una [[falacia]] naturalista. Conformaron un grupu académicu qu'estudia evidencies que contradicen los postulaos sociobiológicos.
 
Wilson pela so parte introduz el términu sociobioloxía como'l corpus teóricu que sintetiza la esplicación de los mecanismu evolutivos detrás del [[comportamientu social]], tales como l'altruísmu, l'agresión, la eleición de pareya y el [[cuidáu parental]] de les críes.
Llinia 52:
 
=== Otres crítiques ===
Dientro de la comunidá científica, produciéronse diferencies en cuanto al [[etnocentrismu]] sociobiológico, los sos métodos d'esperimentación y los modelos matemáticos usaos. Conclusiones que sobreinterpretan los resultancies estremen cuatro argumentos principalmente: [[antropomorfismoantropomorfismu]], [[Reificación (marxismu)|reificación]], hiperadaptacionsimo y falta de respaldu empíricu. Nos escenarios biolóxicos el antropomorfismoantropomorfismu consiste n'aprovir a comportamientos animales motivaciones humanes; dellos discursos sociobiológicos cayen nesti error. Wilson fai una correlación direuta ente altruísmu de formigues y humanes cuando les motivaciones humanes pal altruísmu nun tienen relación psicolóxica dalguna col altruísmu d'un inseutu.
 
=== Allugamientos favorables ===