Diferencies ente revisiones de «Estratificación social»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
m Correición de sufixos: -ismo +ismu
Llinia 229:
{{cita|Cada familia llabradora bastar, sobre poco más o menos, a sigo mesma, produz direutamente ella mesma la mayor parte de lo que consume y llogra asina los sos materiales d'esistencia más bien n'intercambiu cola naturaleza qu'en contautu cola sociedá. La parcela, el llabrador y la so familia; y al llau, otra parcela, otru llabrador y otra familia. Unes cuantes unidaes d'éstes formen una aldega, y unes cuantes aldegues, un departamentu. Asina se forma la gran masa de la nación francesa, pola simple suma d'unidaes del mesmu nome, a la manera como, por casu, les pataques d'un sacu formen un sacu de pataques. Na midida na que millones de families viven so condiciones económiques d'esistencia que les estremen pola so manera de vivir, polos sos intereses y pola so cultura d'otres clases y oponer a éstes d'una manera contraria, aquéllos formen una clase. Por cuanto esiste ente'l llabradores parcelarios una articulación puramente local y l'identidá de los sos intereses nun nicia ente ellos nenguna comunidá, nenguna unión nacional y nenguna organización política, nun formen una clase.<ref name="marxists_1">Karl Marx, [https://www.marxists.org/espanol/m-y/1850s/brumaire/brum7.htm ''El 18 Brumario de Luis Bonaparte''], Prometeo, 2009, cap. VII, pp. 117-118</ref>}}
 
Esta perceición suxetiva de los individuos como clase nun sería un [[solipsismosolipsismu]] colectivu, yá que por que dicha conciencia de clase reflexe la esistencia d'una común clase social, dicha conciencia tien de basase en criterios relativos a carauterístiques comunes nes sos relaciones de producción y fontes d'ingresu. <ref>Leonard Reissman, ''Class in American Society'', [https://books.google.com.ar/books?id=NaWAAAAAQBAJ&pg=PT173 “Class Consciousness”], Routledge, 1960, pp. 173 y ss.</ref> La mera solidaridá eventual ente miembros ensin nenguna vinculación socioecónomica, por casu, obreros y pequeños comerciantes nun interés compartíu, nun basta por que dambos grupos puedan pasar a considerase parte d'una sola clase. Por que puedan representase políticamente como clase tienen de poder tener siquier una mesma fonte d'ingresu de dalgún tipu, de forma que dispongan d'una organización común propia y poder sindicalizarse, casu contrariu nun basta por que compartan un tipu de clase, esto ye, una mesma fonte d'ingresu de mancomún pa convertise nuna clase socialmente significativa:
 
{{cita|Son, por tanto, incapaces de faer valir el so interés de clase nel so propiu nome, yá sía per mediu d'un parllamentu o per mediu d'una Convención. Nun pueden representase, sinón que tienen que ser representaos. El so representante tien qu'apaecer coles mesmes como'l so señor, como una autoridá percima d'ellos, como un poder ilimitao de gobiernu que los protexa de les demás clases y únvielos dende lo alto l'agua y el sol. Poro, la influencia política de los llabradores parcelarios atopa la so última espresión nel fechu de que'l poder executivu somete sol so mandu a la sociedá.<ref name="marxists_1">Karl Marx, [https://www.marxists.org/espanol/m-y/1850s/brumaire/brum7.htm ''El 18 Brumario de Luis Bonaparte''], Prometeo, 2009, cap. VII, pp. 117-118</ref>}}
Llinia 345:
{{AP|Thorstein Veblen}}
 
Thorstein Veblen sentó les bases de la perspeutiva de la economía institucional cola so crítica de la teoría económica estática tradicional. Por enforma que Veblen foi un economista, tamién yera un sociólogu que refugó a los sos contemporaneos que consideraron a la economía como una entidá autónoma. Veblen, herederu de [[Gustav von Schmöller]], nun tuvo acordies colos sos colegues, como Karl Marx y n'especial [[Karl Polanyi]], que creíen que na sociedá mercantil la economía se autonomizó o “desencastró” de les relaciones sociales pautables conscientemente, una y bones él creía firmemente que la economía atopábase encuallada de manera significativa nes instituciones sociales. En llugar de dixebrar la economía de les ciencies sociales, Veblen consideraba como estructurales a les relaciones ente la economía y los fenómenos social y cultural. En términos xenerales, l'estudiu de la economía institucional analiza les instituciones económiques como'l procesu más ampliu de desenvolvimientu cultural. Ente que el institucionalismoinstitucionalismu económicu nunca se tresformó nuna importante escuela de pensamientu económicu, dexó a los economistes esquizar los problemes económicos dende una perspeutiva qu'incorporara los fenómenos social y cultural. Tamién dexó a los economistes entender la economía como una entidá evolutiva de racionalidá acutada.
 
La visión de Veblen sobre la estratificación social foi resumida na so obra de finales del sieglu 19, la Teoría de la clase ociosa (1899) onde estableció que la vida económica de la sociedá moderna ta basada na estratificación social de les sociedaes tribal y feudal, más que nel méritu, esto ye, na utilidá social y económico. Exemplos antropolóxicos de Thorstein Veblen indiquen que munchos de los comportamientos económicos de la sociedá contemporánea derivar de comportamientos correspondientes de la sociedá tribal, nel que los homes y les muyeres practiquen la división del trabayu en función del so grupu de estatus: nel altu estatus les persones practiquen la caza y la guerra, que son económicamente ocupaciones improductives, ente que les persones de baxa condición prauticaron l'agricultura y la manufactura, que son económicamente ocupaciones granibles.