Diferencies ente revisiones de «Rafael Ángel Calderón Guardia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plantía "Socesión"
m Correición de sufixos: -ismo +ismu
Llinia 29:
}}
 
'''Rafael Ángel Calderón Guardia''' ([[San José (Costa Rica)|San José]], 8 de marzu de 1900 - [[ibíd.]], 9 de xunu de 1970) foi un [[médicu]] y [[políticu]] [[costarricense]], Presidente de la República ente [[1940]] y [[1944]], caudiellu y líder de la tradición política conocida como [[calderonismocalderonismu]]. Considérase-y el gran reformador social de la [[hestoria de Costa Rica]]. Ye una de les figures polítiques más prominentes de Costa Rica na segunda metá del [[sieglu XX]]. Foi declaráu [[Beneméritu de la Patria]] el [[17 d'abril]] de [[1974]], por alcuerdu Nᵘ1410 de la [[Asamblea Llexislativa de Costa Rica]].
 
== Biografía ==
Llinia 37:
Foi secretariu de la Llegación especial unviada a [[Hondures]] en [[1919]] pol Presidente [[Federico Alberto Tinoco Granaos]].
 
Estudió medicina en [[Francia]] y [[Bélxica]]. Tando nesi país, conoció la [[doctrina social de la Ilesia |doctrina social de la Ilesia Católica]] (conocida anguaño como [[Socialcristiano|socialcristianismosocialcristianismu]]), que foi'l so guía p'asumir una posición política ya ideolóxica en favor de los más precisaos del país. Al so compromisu con esta ideoloxía contribuyeron tamién el pensamientu del so padre, el Doctor Calderón Muñoz, y del so suegru belga Joseph Clays.
 
En [[1927]], pocu dempués del so matrimoniu con Yvonne, tornó a Costa Rica y dedicóse al exerciciu del so oficiu. Aportó a Ciruxanu Xefe del [[Hospital San Juan de Dios (San José)|Hospital San Juan de Dios]]. Mientres exercía'l so llabor nos [[años 30]], na que ganó fama d'home arrogante y caritativu, participó viviegamente en política y foi Diputáu per San José y [[Presidente del Congresu de Costa Rica|Presidente]] del [[Congresu Constitucional de Costa Rica|Congresu Constitucional]]. En [[1940]], col sofitu del gobiernu de [[Llión Cortés Capo]], foi escoyíu Presidente de la República.
Llinia 71:
* [[Guerra Civil de Costa Rica de 1948]]
* [[Familia Calderón]]
* [[CalderonismoCalderonismu]]
* [[Persecución d'alemanes ya italianos en Costa Rica mientres la Segunda Guerra Mundial]]