Diferencies ente revisiones de «El País»

Contenido eliminado Contenido añadido
Bar (alderique | contribuciones)
Bar (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Llinia 10:
''El País'' foi fundáu por [[José Ortega Spottorno]] y salió a la lluz el [[4 de mayu]] de [[1976]]<ref>[http://www.elpais.com/especiales/2006/30aniversario/index.html Breve hestoria de ''El País'']</ref>, seis meses dempués de la muerte de [[Francisco Franco]], y a principios de la [[transición española]]. La so salida al mercáu supunxo una revolución nel panorama periodísticu español, ya que se convirtió nel primer periódicu de clara vocación demócrata y europeísta, n'un contextu nel qu'el restu de periódicos españoles veníen d'una llarga historia nel [[franquismu]]. El diariu foi diseñáu por Reinhard Gade, con un modelu que marcó un enantes y un dempués na hestoria del diseñu periodísticu español. ''El País'' vino a ocupar el vacíu existente y convirtiose nel periódicu de la [[España]] democrática, dando voz, ente otros, a antiguos lluchadores [[Oposición al franquismu|antifranquistes]] y a los defensores de la democracia n'[[España]], n'unos momentos en qu'el tránsitu del [[franquismu]] a la [[democracia]] taba tovía en plenu desarrollu. El so primer director (hasta [[1988]]) foi [[Juan Luis Cebrián]] que vinía, como munchos otros periodistes españoles de la época, del [[Diariu Pueblo]], muérganu de los [[sindicato vertical|sindicatos verticales]] franquistes.
 
FueFoi con motivu del golpe d'estáu del [[23-F]] del teniente coronel de la [[Guardia Civil]] [[Antonio Tejero]].; En plena incertidumbre de la nuechinueche del [[23 de febreru]] de [[1981]], con elcol gobiernu y tos lostolos diputaos secuestraos nel Congresu, con los tanques del exércitu ocupando les callescais de [[Valencia]], y antesenantes de que [[Televisión Española]] pudiese emitir el mensaxe institucional del Rei [[Juan Carlos I]] condenando el'l golpe, ''El País'' sacó a la callecai una edición especial del periódicu titulátitulada «''El País'', con lacola Constitución». FueFoi el primer diariu que salió a la callecai aquella nuechinueche posicionándose claramente, y llamando a los ciudadanos a manifestase en favor de la democracia. FueFoi muymui comentaucomentáu en medios periodísticos que qu'el entoncesentóss director d'''El País'', [[Juan Luis Cebrián]], llamó porper teléfono[[teléfonu]] al entoncesentós director de ''Diario 16'', [[Pedro J. Ramírez]] pa proponeypropone-y que ambos periódicos elaborarenellaboraren una publicación conxunta en defensa de la democracia, y Ramírez negose alegando que prefería esperar unes hores a ver como se desarrollaben los acontecimientos. ''Diario 16'' nonnun salió a la callecai hasta el'l mensaxe televisivu del Rei.
 
El compromisu d'''El País'' con lacola democracia ante el'l 23-F y el triunfutrunfu por mayoría absoluta del [[PSOE]] nes [[Eleciones xenerales españoles de 1982|eleciones de 1982]], facilitaren que qu'''El País'' se consolidaraconsolidárase, durante la [[años 1980|década de 1980]], como líderllíder indiscutible de la prensa española, frente a ''[[ABC (España)|ABC]]'', de tendencia más [[conservadurismu|conservaoraconservadora]], el so principal rival n'aquellos años. Al prestixiuprestixu d'''El País'' contribuyó el so rigurosu tratamientu de les normes periodístiques y el fechu de que fuese el primer periódicu d'[[España]] n'establecer normes internes de control de calidá. AsíAsina, fuefoi el primer diariu español en crear la figura del "[[Defensor del llector]]" (''Press Ombudsman'') y en redactar y publicar un ''Libru d'Estilu'' que se convirtió en referencia, y continúa siéndolo, nel mundu del [[periodismu]]. ''El País'' tamién estableció varios acuerdos de collaboración con otros periódicos europeos de líneallinia [[socialdemócrata]]. AsíAsina, en [[1989]], ''El País'' participó na creación d'una redrede común de recursos informativos con ''[[La Repubblica]]'' ([[Italia]]) y ''[[Le Monde]]'' ([[Francia]]). Dende ochobre de [[2001]] incluyeseinclúyese un suplementu d'''El País'' n'[[inglés]] na versión española del ''[[International Herald Tribune]]''.
 
A principios de la [[años 1990|década de 1990]], ''El País'' tuvo que facer frente a una nueva situación tantutanto política como periodística. El L'incrementu de la tensión política causácausada po-lospolos escándalos de corrupción del gobiernu socialista de [[Felipe González]] bipolarizó tantutanto a la política española como a la prensa en medios d'izquierda y de derecha.
 
A partir d'entoncesentós, tantutanto desde eldende l'entornu del Partíu Popular, como de los medios de comunicación afines ideológicamenteideolóxicamente a aquel, acusose a ''El País'' y al restu de medios propiedadpropiedá del [[Grupu Prisa]]<ref>[http://blogs.periodistadigital.com/periodismo.php/2007/01/24/eva_canas_el_penultimo_fichaje_del_psoe Eva Cuesta, el penúltimu fichaje del PSOE en PRISA, artículu de Periodismu Dixital]</ref><ref>[http://www.porandalucialibre.es/actualidad/andalucia:_tema_del_dia/prisa_y_psoe_se_apoyan_mutuamente_para_seguir_en_el_poder:_dinero_y_publicidad_a_mantas.html Prisa y PSOE se apoyan mutuamente pa seguir nel poder: dineru y publicidá a mantes. Artículu d'Andalucía Llibre faciendo menciones a declaraciones d'El Mundo.]</ref> xuntu con [[Sogecable]]<ref>[http://www.libertaddigital.com:83/php3/noticia.php3?fecha_edi_on=2005-02-22&num_edi_on=1453&cpn=1276244918&seccion=ECO_D Sogecable responde a la llamada del PSOE y pide al Gobiernu que Canal+ emita siempre n'abiertu. Artículu de Libertad Dixital.]</ref><ref>[http://www.libertaddigital.com:83/php3/noticia.php3?fecha_edi_on=2006-07-01&num_edi_on=1454&cpn=1276282578&seccion=SOC_D CC y PSOE prorroguen a Sogecable el contratu de la Televisión Canaria y el PP anuncia que lo impugnará. Artículu de Libertad Dixital.]</ref> de apoyar asofitar los intereses del [[PSOE]]. A pesar de d'ello, ''El País'' logróllogró mantienemantener el suso liderazgolliderazgu como diariodiariu generalistaxeneralista más vendíu d'[[España]], aunqueanque a menor distancia de ''El Mundo''.
 
A mediaos de los [[años 1990]], ''El País'' fue elfoi'l segundu periódicu d'[[España]] n'ofrecerufrir una edición electrónica n'[[Internet]], ''El País digital'' (despuésdempués del periódicu en [[catalán]] ''[[Avui]]''). TambiénTamién fue elfoi'l primer periódicu español que, qu'el [[18 de payares]] de [[2002]], impuso el sistema de pagu pa p'acceder a los conteníos informativos de la so edición dixital, lo que se tradujotraduxo n'una disminución drástica de les sos visites, en tantutanto que la edición dixital d'''El Mundo'', que mantenía un accesu abiertu aunqueanque nonon completu a los conteníos del periódicu, faciasefacíase con elcol liderazgulliderazgu de la prensa dixital española. AntesEnantes de tomar esta decisión, El País Dixital fuefoi suspendíu en [[2002]] del control de la [[Oficina de Justificación de la Difusión]] (OJD) durante cuatro meses por lapola comisión de dos faltes graves.<ref>[http://www.ojd.es/Anews/Awww/19070201.htm]</ref><ref>[http://www.abc.es/hemeroteca/historico-24-07-2002/Internet/la-ojd-sanciona-con-cuatro-meses-de-expulsion-a-el-pais-digital-por-faltas-graves_116585.html La OJD sanciona con cuatro meses de expulsión a «El País Digital» por faltes graves]</ref> El [[3 de xunu]] de [[2005]] ''El País'' volvió a abrir la mayoría de los sos conteníos gratuitamente, dexando básicamente a los suscriptores el accesol'accesu a conteníos multimedia y a la [[hemeroteca]].
 
El [[21 d'ochobre]] de [[2007]] ''El País'' llevó a cabucabo una renovación del so formatu y conteníos, incluyendo toatoda una serie de reformes que qu'afecten tantutanto a la so edición impresa como a la proyección dixital n'[[Internet]], y sustituyó el so históricu llema "Diario independiente de la mañana" por elpol de "El Periódico Global de Noticias en Español". Una de les curiosidaes sobre el periódicu ye que pon tilde asal so títulu de cabecera.
 
[[Categoría:Periódicos]]