Diferencies ente revisiones de «Muérganu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Páxina nueva: En bioloxía, un '''muérdanu''' (del latín ''órganum:'' ‘instrumentu, ferramienta’) ye un conxuntu asociau de texios que concurren en estructura y...
 
Bar (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Llinia 1:
En [[bioloxía]], un '''muérdanumuérganu''' (del [[latínllatín]] ''órganum:'' ‘instrumentu, ferramienta’) ye un conxuntu asociau de [[texiu (bioloxía)texíu|texios]] que concurren en n'estructura y función.
Los muérdanosmuérganos representen el nivel de d'organización biolóxica superior al "[[texiu (bioloxía)|texíu]]" e inferior al "[[sistema biolóxicu|sistema]]".
 
En [[bioloxía celular]], un [[orgánulu]] u organela (diminutivu de órganumuérganu) ye una estructura sub-[[célula (bioloxía)|celular]] [[analogíaanaloxía (bioloxía)|análoga]] a los órganosmuérganos de seres vivos pluricelulares.
 
== MuerdanosMuérganos en plantes superiores ==
ExistenEsisten ciertes estructures presentes nes [[traquefites]] ([[planta|plante]]s vasculares) que son consideraos como órganosmuérganos, a saber:
 
* [[Raíz]]
* [[Tallu]]
* [[Fueya]]
* [[Flor]] (presente sólu ensólo n'[[espermatofites]])
* [[Frutu]] (presentes sólu ensólo n'[[angiospermasanxiospermes]])
 
== MuérdanosMuérganos n'animales ==
Exemplu de muérdanosmuérganos son: el [[corazón]], el fegadu[[fégadu]], el [[güeyu]], la [[piel]], etc.
 
Desde elDende'l puntu de vista [[Anatomía|anatómicu]], los diferentes muérdanosmuérganos que concurren n'una función mayor agrupenseagrúpense en sistemassistemes (como circulatoriu, respiratoriu, reproductor, etc.). Los sistemassistemes, como conxuntos orgánicos sinérgicossinérxicos, a la so vez agrupenseagrúpense n'aparatos pa satisfacer funciones aún más complexes (como el l'aparatu locomotorllocomotor).
 
== Estroma y parénquima ==
Los diferentes texiostexíos que componen un muérdanumuérganu constituyen la so morfoloxía (histoarquitectura) y aporten funcionalidá (histofisiología). La [[estroma]] ye la fracción orgánica que se correspondecorrespuende con loscolos elementos estructurales, y el [[parénquima]] ye la fracción fisiolóxica del muérdanu.
 
== Vísceres ==
{{AP|Víscera}}
 
Una víscera ye un muérdanumuérganu conteníu n'una cavidá ye plácnica, como la [[tórax|torácica]], la [[abdomen|abdominal]] y la [[pelvis|pélvica]]. A les vísceres tamién se llos-yos llama entrañes. La parte de la l'[[anatomía]] que qu'estudia les vísceres ye la [[esplacnoloxía]].
 
==MuérdanosMuérganos macizos y huecosgüecos==
Según la constitución anatómica o estructural, existenesisten dos grandes grupos de muérdanosmuérganos:
* '''MuérdanosMuérganos macizos o parenquimatosos:''' son los muérdanosmuérganos que presenten dos partes bien diferenciaes na so constitución anatómica/histolóxica: la estroma (el l'armazón intersticial) y el parénquima (texíu noble del muérdanumuérganu).
* '''MuérdanosMuérganos huecosgüecos, membranosos o canaliculares:''' Son los muérdanosmuérganos que presenten morfoloxía de sacu huecugüecu y que va atar estar tapizátapizada por una serie de capes estructurales o túniques.
 
== Véase tamién ==
 
[[Categoría:Anatomía animal]]
* [[Organogénesis]]
* [[Órgano vestigial]]
* [[Trasplante]] y [[donación]] de muérdanos
 
{{esbozu|anatomía}}
 
[[Categoría:Anatomía animal]]
[[Categoría:Glosariu de términos botánicos]]
[[Categoría:ÓrganosMuérganos]]
 
[[ar:عضو (تشريح)]]
Línea 53 ⟶ 45:
[[en:Organ (anatomy)]]
[[eo:Organo]]
* [[es:Órgano vestigial]]
[[et:Elund]]
[[eu:Organo (biologia)]]