Diferencies ente revisiones de «Potosí»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"a'l (pallabra en plural)" +"a los (pallabra en plural)"
m iguo parámetros de plantía
Llinia 14:
| Extensión =
| Extensión =
| Apeligropeligru = dende '''<span style="color:#FF0000">2014</span>'''
| Coordenaes = non
}}
Llinia 277:
;Tercer escudu y actual (1575).
 
Dau pol 5.º. Virréi del Perú'l 2 d'agostu de 1575 en Arequipa, dempués de visitar la Villa Imperial de Potosí.
 
''...conceder a la dicha Villa y da-y por armes un escudu en campu mariello, con dos castiellos y dos lleones y el toisón nel pechu d'una águila imperial con dos cabeces cortaes y una corona metanes les diches dos cabeces y dos columnes imperiales a los llaos de les felicidaes armes con una lletra que dixera Plus ultra y el dichu cuetu ricu de Potosí con un blasón a la redonda del escudu que dixera «Cesaris potentia = pro rexis prudentia = iste excelsus mons et argenteus = orbem debelare valent unive[r]sisunt», que la so traducción significa: 'Col poder del César - pola prudencia del Rei - esti escelsu monte argento - apoderar algama al universu''
Llinia 289:
Potosí tuvo un papel protagonista, mientres la dómina colonial y republicano, en diversos campos como l'arte, política, lletres, comerciu y minería, la ciudá foi un centru principal d'actividaes, inclusive, munchos de los acontecimientos independentistes dar en territorito potosino.<ref>www.elpotosi.net.com 10/nov/2012. ''1810. Entamu de la Guerra de los Quince años''</ref>
 
La coxuntura del gobiernu español, somorguiáu nes guerres napoleóniques en 1808, y los acontecimientos asocedíos en 1809 en La Paz y La Plata, representaron un fuerte estímulu por que'l pueblu potosino llevántese buscando la so emancipación, sosteniendo una guerra que duró quince años p'algamar la so independencia, empecipiada'l 10 de [[Payares]] de 1810 y rematada el 1.º d'abril de 1825.
Pa entender bien el procesu históricu emancipador, ye fundamental conocer el contestu dientro del cual tuvo llugar tou lo socedío. Corría l'añu de 1810, gobernaba entós Potosí don [[Francisco de Paula Sanz]], home sele y acordáu, quien reemplazó a D. [[Juan del Pinu Manrique]] en 1788.
Al empezar l'añu 1810, la Villa Imperial yá diera amueses de la so decisión de lluchar pola so soberanía, esi añu, Potosí ingresó a una vida solmenada, cola participación de líderes que fueron preparando l'ambiente dempués de los movimientos emancipatorios del 25 de mayu y 16 de xunetu de 1809.