Diferencies ente revisiones de «Cámara de los Lores»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Iguo testu: -"lexislación" +"llexislación"
Llinia 5:
|imaxe = House of Lords.svg
|tamañu_imaxe = 300px
|creación = [[1706]], por aciu el l'[[Acta d'Unión (1707)|Acta d'Unión]]
|términu =
|tipu_cámara = [[Cámara exposicional]]
Llinia 52:
}}
 
La '''Cámara de los Lores''' (''en n'[[Idioma inglés|inglés]]: '''House of Lords'''; el so nome completu ye '''The Right Honourable the Lords Spiritual and Temporal of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland in Parliament assembled''' : los Bien Honorables Lores espirituales y envernaes del Reinu Xuníu de Gran Bretaña ya Irlanda del Norte aconceyaos nel Parllamentu)'' ye la [[cámara Alta]] del [[parllamentu del Reinu Xuníu]]. El [[parllamentu]] tamién inclúi al Soberanu, y a la [[Cámara Baxa]], llamada la [[Cámara de los Comunes del Reinu Xuníu|Cámara de los Comunes]]. Dambes Cámares celebren les sos sesiones nel [[Palaciu de Westminster]].
 
Al contrariu de lo qu'asocede na Cámara de los Comunes, los miembros de la Cámara de los Lores nun s'escueyen por aciu eleiciones, estremándose según el so derechu a formar parte de la Cámara en '''''Lores Espirituales''''' y '''''Lores Temporales'''''. Los '''''Lores Espirituales''''' son 26 obispos escoyíos pol so prestíu y dilatada carrera eclesiástica dientro de la [[Ilesia anglicana]]. Los '''''Lores Temporales''''' conformen el restu, siendo la mayoría miembros con derechu vitaliciu non hereditariu, nomaos pola Reina col asesoramientu del Primer Ministru. Y esto ye asina porque, d'antiguo, el derechu a formar parte de la Cámara de los Lores como ''Lores Temporales'' yera puramente hereditariu; pero anguaño, y tres socesives reformes, los miembros por heriedu d'esta Cámara son namái una pequeña porción. Dende marzu de 2010, la Cámara de los Lores cunta con 733 miembros, 83 más que la Cámara de los Comunes, que cunta con 650.
Llinia 63:
 
Tres la entrada en funcionamientu'l primeru d'ochobre de 2009 de la nueva [[Tribunal Supremu del Reinu Xuníu|Corte Suprema del Reinu Xuníu]] esti órganu asumió la función xudicial qu'hasta entós ostentaba la Cámara Alta al traviés del Appellate Committee.
La Cámara de los Lores tamién tien el rol de controlar l'actuación del gobiernu al traviés d'entrugues, comisiones d'investigación y les cámares de televisión. Pero esti control ye secundariu, pos nun tien la capacidá de comprometer la responsabilidá del gobiernu. En tercer llugar la Cámara de los Lores realiza un papel llexislativu. Tien la capacidá d'aldericar los proyeutos de llei, y facer d'una forma más llibre, fonda, flexible y rigorosa que la Cámara de los Comunes. Tamién revisen les pieces lexislativesllexislatives que-y son unviaes dende la Cámara de los Comunes por cuenta de la so complexidá técnica por que les analicen fondamente. Y, a lo último, la función llexislativa dexa a la Cámara de los Lores refugar lleis unviaes polos Comunes, anque namái por un periodu máximu d'un añu.
 
== Oríxenes ==