Diferencies ente revisiones de «Maqueda»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
m Correición de topónimos (cartafueyu países): -"Santu Domingo" +"Santu Domingu"
Llinia 26:
| editorial = Establecimientu tipográficu de P. Madoz y L. Sagasti
| id = Volume XI, pág. [http://www.juntadeandalucia.es/cultura/bibliotecavirtualandalucia/catalogo_imagenes/grupu.cmd?ocultarCabecera=S&posicion=207&path=10516&forma=&config_zoom=S&presentacion=pagina 207]
}}</ref> Pertenez a la [[contorna de Torrijos]] y llinda colos términos municipales de [[Gradia (Toledo)|Gradia]] al norte, [[Quismondo]] y [[Santa Cruz del Retamar]] al nordés, [[Portillo de Toledo]] al este, [[Novés]] al sureste, [[Santu DomingoDomingu-Caudilla]] al sur, [[Santa Olalla (Toledo)|Santa Olalla]] al suroeste y [[Hormigos]] al oeste, toos de Toledo.
 
Pol conceyu escurren los regueros del Molinucu que desagua nel de Gualavisa, y esti xuntu colos de Aljama y Prada, desagüen nel Grande.
Llinia 33:
Esisten nicios d'una antigua fortaleza [[Imperiu romanu|romana]], como son los sepulcros con inscripciones que se toparon nel prau de Martín de Zulema.
 
La población foi conquistada por [[Alfonsu VI de Llión y Castiella|Alfonsu VI]] en 1083. Foi cabeza de la Comunidá de Villa y Tierra de Maqueda, territoriu de la [[Estremadura castellana]] formáu pola mesma Maqueda y les llocalidaes vecines de [[Carmena]], [[El Carpio de Tajo]], San Pedro (güei anexu a [[El Matu]] ), [[Santu DomingoDomingu-Caudilla]] y [[Quismondo]], dependiente direutamente del rei de Castiella y que se rexía pol Fueru de Toledo. A mediaos del sieglu XII, por cuenta de los ataques [[almohades]], Maqueda y la so alfoz quedaron seriamente castigaos, y ante la imposibilidá de proteición per parte de la corona l'alfoz de Maqueda coles sos aldegues sería donáu por [[Alfonsu VIII]] a la [[Orde de Calatrava]], quien se va encargar de protexer Maqueda de los almohades.
 
[[Carlos I d'España|Carlos I]] crearía'l Ducáu de Maqueda en 1530 a favor de [[Diego de Cárdenes]], comendador mayor de Llión, y de [[Teresa Enríquez]] “La lloca del Sacramentu”.