Diferencies ente revisiones de «Fuexa de les Marianes»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"proxectar" +"proyeutar"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 16:
Na fuesa atopó un calamar xigante del xéneru ''[[Architeuthis]]'', una especie desconocida de [[Soleidae|llinguáu]] y delles especies desconocíes hasta entós. A 11 km de fondura atoparon otros tipos de biodiversidá como minúsculos seres vivos unicelulares y una forma de plancton dica agora desconocida, según publicóse na revista ''[[Science]]''. La fuesa de les Marianes ye unu de los llugares más misteriosos del mundu.
 
[[Discovery Channel]] emitió un programa'l [[2009]] en que se suxure que la gran fuesa ye una amplia zona de [[subducción]] de la corteza terrestre que se somorguia sol mantu tectónicuteutónicu, onde la placa del Pacíficu subduce so la pequeña placa de les Marianes, lo qu'esplica la esistencia del archipiélagu y la so constante actividá volcánica. La poca actividá telúrica esplicar pola esistencia d'una franxa de roca nidia disgregada a manera de llubrificante qu'evita la fregadura sópita ente la placa cimera y la que se funde.<ref>[http://www.amazings.com/ciencia/noticies/100709d.html Descensu del Nereus]</ref>
 
En [[2012]], el direutor de cine y esplorador [[James Cameron]] llegó a les fondures de la fuesa a bordu del [[Deepsea Challenger]].