Diferencies ente revisiones de «Gargüelu d'Olduvai»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
Llinia 4:
El '''gargüelu d'Olduvai''' o d''''Oldupai''' constitúi unu de los llugares más importantes nel este d'[[África]] en rellación a [[Xacimientu (paleontoloxía)|xacimiento]]s [[paleontoloxía|paleontolóxicos]] y [[Xacimientu (arqueoloxía)|arqueolóxicos prehistóricos]] [[olduvayense]]s y [[achelense]]s. Los ribayos d'esti [[Cañón (xeomorfoloxía)|cañón]] tamién son conocíos oficiosamente col nomatu de "''trubiecu de la humanidá''".
 
Ta allugada al [[Este]] de la [[llanura]] del [[Parque nacional Serengueti|Serengueti]] nel [[norte]] de [[Tanzania]], dientro de lo que ye'l [[Gran Valle del Rift]], una gran depresión qu'entiende unos 2900 [[km]], onde la [[TectónicaTeutónica de plaques tectónicateutónica]] y la [[erosión]] dexaron al descubiertu sedimentos d'una antigüedá entendida ente daqué más de 2 [[millón d'años|Ma]] hasta fai unos 15 000 años ([[Pliocenu]] cimeru - [[Pleistocenu]]).
 
== Orixe del nome ==
Llinia 25:
El nivel con restos arqueolóxicos más antiguu, conocíu como '''Capa I''' (''Bed I''), y de unos 50 m de potencia, rexistra asentamientos con una [[industria lítico]] bien primitiva, desenvuelta con [[lasca]]s fabricaes con [[basaltu]] y [[cuarzu]]. Cuidao que esti tipu de ferramientes afayar por primer vegada nesti llugar, la etapa cultural na que se producieron foi denominada [[Olduvayense]] por Mary Leakey. Los güesos que se topen nesta capa son d'[[Hominidae|homínidu]]s primitivos como ''[[Paranthropus boisei]]'' y de los primeres especímenes atopaos de ''[[Homo habilis]]''. El techu de la unidá ta datáu en 1,8 Ma.
 
Percima d'esta, atópase la '''Capa II''', de 15 a 20 m de potencia, que rexistra un amenorgamientu gradual del primitivu llagu ya importante actividá tectónicateutónica fechada nunos 1,6 Ma. Les ferramientes de piedra empiecen a ser sustituyíos por [[bifaz|bifaces]] más sofisticaos de la [[Industria lítico|industria]] [[achelense]], que coesiste con un Olduvayense evolucionáu. El final d'esta capa podría datase nunos 1,2 Ma.
 
El conxuntu de les '''Capes III ya IV''' nun supera los 11 m d'espesura, y correspuenden a sedimentos aluviales, yá sumíu'l llagu de los episodios precedentes. Sígense atopáu ferramientes achelenses y olduvayenses evolucionaes, atribuyíes a ''Homo ergaster''. La datación del techu de la Capa IV nun ta bien definida, pero dato [[Paleomagnetismo|paleomagnéticos]] de los niveles posteriores indiquen una edá anterior a 1 Ma.
 
Darréu formáronse les capes siguientes, que se denominaron '''Capes Masek''' (''Masek Beds'', de 1 Ma a 400 000 años) –con un periodu d'importante [[TectónicaTeutónica|actividá tectónicateutónica]] y vulcanismu ente 600 000 y 400 000 años–, '''Capes Ndutu''' (400 000 a 75 000 años) y '''Capes Naisiusiu''' (22 000 a 15 000 años) y que contienen ferramientes de la industria lítico desenvuelta por ''[[Homo sapiens]]''.
 
== Historia ==