Diferencies ente revisiones de «Exarcáu de Rávena»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
m Iguo testu: -"see" -"sede"
Llinia 59:
En 404, mientres el mandatu d'[[Honorio I|Honorio]], [[Rávena]] convertir na capital del [[Imperiu romanu d'Occidente]] gracies a el so ventaxosu allugamientu y el so abrigáu puertu con accesu al [[Adriáticu]]. La ciudá siguió siendo'l centru del Imperiu d'Occidente hasta la so disolución en 476, momentu en que se convirtió na capital primero de [[Odoacro]] y depués de los [[ostrogodu|ostrogodos]], baxu [[Teodorico el Grande|Teodorico]], rixendo'l territoriu d'Italia, [[Galia Cisalpina]], [[Dalmacia]] y [[Sicilia]]. En 540, nel cursu de l'agresiva política imperial del emperador [[Justiniano]], Rávena foi conquistada pol xeneral bizantín [[Belisario]], anque sería darréu recuperada polos ostrogodos y vuelta conquistar pa Bizancio pol xeneral [[Narsés (xeneral bizantín)|Narsés]] en 552, que reemplazara a Belisario por voluntá del emperador.
 
Darréu, por causa de la invasión longobarda, qu'empezó en 568, Rávena pasó a ser la seesede del [[exarca]]do imperial. Rávena convirtióse asina en see del gobernador bizantín d'Italia. El exarcado entamar mientres el reináu del emperador [[Mauricio (emperador)|Mauricio]] (582-602). Exarcado significa lliteralmente "territoriu de fora", yá que tres les perdes territoriales asocedíes a la muerte de Justiniano, dichu territoriu quedó aislláu del restu del imperiu.
 
=== En llucha contra los llombardos ===
Llinia 69:
 
=== Desapaición ===
Mientres los sieglos VII y VIII, la posición del exarca foi faciéndose más difícil, por cuenta de la amenaza de los llombardos y los francos, según pola división ente la cristiandá oriental y occidental motivada pola [[crisis iconoclasta]] y la rivalidá ente'l Papa y el Patriarca de Constantinopla. Rávena siguió siendo la seesede del exarcado hasta la revuelta del 727 contra los emperadores iconoclastes. El postreru exarca foi asesináu polos llombardos en 751. El exarcado tresformar nel [[Catapanato d'Italia]], con capital en [[Bari (ciudá)|Bari]], ciudá que foi conquistada polos árabes en 858 y recuperada por Bizancio en 878.
 
Cuando, en 756 los francos espulsaron a los llombardos, el [[Esteban II|Papa Esteban II]] reclamó'l exarcado. El so aliáu, [[Pipino el Curtiu]], rei de los francos, donó los territorios conquistaos del antiguu exarcado al Papa en 756. Esta donación, confirmada darréu por [[Carlomagno]] (774), constitúi l'entamu del poder envernada del Papáu, conocíu como [[Patrimoniu de San Pedro]]. Cuando Sicilia foi conquistada polos árabes nel sieglu X, los restos del poder bizantín n'Italia entamar nos [[thémata|temes]] de Calabria y ''Longobardia minor'', con capital en [[Bari (ciudá)|Bari]] y gobernaos por altos oficiales militares, los [[Catapanato d'Italia|''catapanes'']]. Istria y la cabecera del Adriáticu fueron incorporaos a Dalmacia.