Diferencies ente revisiones de «Eicosanoide»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correición de sufixos: -óxido +óxidu
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- aníu + aniellu )
Llinia 72:
| colspan="2" align="center"|[[Archivu:Leukotriene E4.svg|200px]]
|-
| colspan="2" align="center"| Prostaciclina I<sub>2</sub>. El segundu aníuaniellu estremar de les prostaglandinas.
| colspan="2" align="center"|Leucotrieno Y<sub>4</sub>, un exemplu d'un leucotrieno "cisteinilo".
|}
Llinia 78:
Los eicosanoides son acedos carboxílicos, virtú del cual llogren les sos propiedaes metabóliques.<ref>Conseyu Xeneral de Colexos Oficiales de Farmacéuticos. [http://www.portalfarma.com/pfarma/taxonomia/xeneral/gp000024.nsf/voDocumentos/AA4C82B061DF2802C1256AE2003Y232C/$File/nue_seractil.pdf]</ref> Aquellos derivaos de la omega-3 (ω-3) polo xeneral tienen peculiaridaes [[antiinflamatoria]]s, non tantu asina los derivaos de la omega-6 (ω-6). De los eicosanoides, les prostaglandinas y los tromboxanos inclúin [[hidrocarburu cíclicu|aníos]] enchíos y heterocíclicos, ente que los leucotrienos y los hidroxiácidos son llineales (abiertes de principiu con cuenta de la so cadena). Toos ellos deriven del ácidu araquidónico (AA), y son acedos grasos esenciales. Amás del ácidu araquidónico, otros ácidos grasos esenciales tamién pueden sirvir como precursores na formación d'estes molécules, por casu, el [[acedu linoleico]].
 
* Les [[prostaglandina]]s tienen 20 átomos de carbonu, un grupu de [[acedu carboxílico]] y un aníuaniellu de cinco carbono como parte de la so estructura. Toles prostaglandinas tienen un [[ciclopentano]] (un aníuaniellu de cinco (''penta'') carbonos), sacante la prostaglandina I<sub>2</sub>, que tien un aníuaniellu adicional.
 
* Los [[tromboxano]]s son molécules cícliques ([[Compuestu heterocíclico|heterociclo]]) bien sía de 6 carbonos o de 5 carbonos con 1 osíxenu, formando esti postreru un pequeñu aníuaniellu de oxano—un aníuaniellu que contién 5 átomos de carbonu y un átomu d'osíxenu. Tienen estructures asemeyaes a les prostaglandinas y siguen la mesma nomenclatura. Consten d'un aníuaniellu y dos coles. Atopáronse de primeres nos trombocitos ([[plaqueta]]s), d'ellí'l so nome ''trombu''xanu.
 
* Los [[leucotrieno]]s son molécules llineales. Identificar en [[leucocitu|leucocitos]] y pollo conózse-yos como ''leuco''trieno. Anque tienen cuatro enllaces dobles, primeramente pensábase que teníen 3 dobles enllaces conxugaos (d'ellí ''tri''eno). La so producción nel cuerpu forma parte d'una complexa secuencia metabólica qu'inclúi la producción de [[histamina]].
Llinia 214:
La ciclooxigenasa (COX) cataliza la conversión d'ácidos grasos llibres a prostanoides nun procesu que consta de dos pasos (''Nota'': l'ácidu araquidónico (AA) ye la fonte más abondosa de eicosanoides de cuenta que les siguientes reaiciones son descrites en términos d'AA, anque l'ácidu eicosapentaenoico (GUO) y DGLA producen los sos metabolitos de manera similar):
 
La primer etapa de la reaición ye catalizada pola actividá ciclooxigenasa que ruempe'l ciclopentano, añedir dos molécules d'O<sub>2</sub> molecular como [[Enllaz químicu|enllaces]] peróxidos y les [[Electronegatividad|cargues negatives]] faen que se cuerra'l [[electrón]] formando'l [[ciclopentano]], un aníuaniellu de 5 carbonos cercanu a la metá de la cadena del ácidu graso. Ello forma la inestable prostaglandina G (PGG) de vida curtia. Depués, la gran inestabilidá de la PGG fai que rápido se tresforme, catalizado pola actividá hidroperoxidasa, a PGH<sub>2</sub> porque se ruempe'l grupu peróxidu lliberando un osíxenu, formando asina la PGH.
 
La PGH<sub>2</sub> da llugar a toles prostaglandinas y a tolos tromboxanos (TX). Toes tienen un aníuaniellu únicu nel so centru, polo que difieren llevemente n'estructura. Los compuestos de la PGH y les sos metabolitos tienen un aníuaniellu de 5 carbonos [[Enllaz de coordinación enllazaos]] por dos osíxenos. Les prostaciclinas resultantes tienen el so aníuaniellu articuláu a otru aníuaniellu osixenáu. L'aníu de los tromboxanos convertir n'unu de 6 con un osíxenu y los leucotrienos nun tienen aníos. La especificidá de la síntesis de PG ye que cada texíu namái tien una enzima y namái puede sintetizar una única PG.
 
=== Biosíntesis de leucotrienos ===