Diferencies ente revisiones de «Educación primaria»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"acción" +"aición"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-alquisición +adquisición)
Llinia 2:
 
[[Archivu:Valladolid colegio San Jose instalaciones deportivas 1 lou.JPG|thumb|250px|Colexu en Valladolid, España.]]
La '''educación primaria''' (tamién conocida como '''educación básica''', '''enseñanza básica''', '''enseñanza elemental''', '''enseñanza primaria''', '''estudios básicos''', '''primarios''' o '''TES/DI''') ye la qu'asegura la correcta [[alfabetización]], esto ye, qu'enseña a [[lleer]], [[escritura|escribir]], [[cálculu]] básicu y dalgunos de los conceutos [[cultural]]es consideraos imprescindibles, denominaes competencies básiques y competencies clave. La primera alude al conxuntu de conocencies, capacidaes y actitúes fayadices al contestu; y la segunda, fai referencia a les competencies que toa persona precisa pal so desenvolvimientu personal, según recueye l'Encamientu del Parllamentu Européu y del Conseyu de 18 d'avientu de 2006 sobre les competencies clave pal aprendizaxe permanente (2006/962/CE). La so finalidá ye apurrir a los estudiantes una formación común que faiga posible'l desenvolvimientu de les capacidaes y habilidaes individuales motrices, d'equilibriu personal; de relación y d'actuación social cola alquisiciónadquisición de los elementos básicos culturales; los aprendizaxes enantes mentaos.
 
La educación primaria, tamién conocida como la educación elemental, ye la primera de seis años establecíos y estructurados de la educación que se produz dende los seis años hasta los 12 años, dependiendo de cada país. Anterior a esta atopamos la etapa conocida como Educación Infantil.
Llinia 36:
Prauticar esta concepción de la enseñanza ufierta la oportunidá a los neños de concebir esta disciplina como un conxuntu de ferramientes funcionales y flexibles que-yos dexen entender y resolver diversos problemes qu'enfrenta na so redolada social y educativo, contribuyendo a la formación de persones competentes.
 
Nel casu de [[Méxicu]], la enseñanza de les Matemátiques plantega estudiar nes aules una matemática que dexe a los alumnos construyir conocencies al traviés del resolvimientu de situaciones problemátiques qu'espierten el so interés y el so deséu de busca de soluciones. Sofitada cola evolución de les conocencies previes, el papel del maestru ye fundamental por que el alumnu llogre desenvolver habilidaes pa envalorar, midir, comunicar (de manera oral y escrita), operar (mentalmente y colos algoritmos avezaos), pa faer inferencias y xeneralizaciones, coles mesmes esfrute al faer matemátiques desenvolviendo la so creatividá ya imaxinación. Lo anterior vien sofitar les teoríes anteriores sobre l'alquisiciónadquisición de la conocencia matemática, lo que cataloga a les Matemátiques como una de les principales asignatures, xuntu col Español, del plan d'estudios actual.
 
Ye importante señalar que'l profesor tien de cavilgar en ye'l so llabor como docente y tener conocencia de les dificultaes del aprendizaxe matemáticu, polo cual propónse un modelu de reflexón como puede vese na figura 1 (PARADA & PLUVINAGE, 2014).<ref>[http://doi.org/10.12802/relime.13.1714 PARADA, S. Y. & PLUVINAGE, F. (2014). «Reflexones de profesores de Matemátiques sobre aspeutos rellacionaos col so pensamientu didácticu.» ''Revista Llatinoamericana d'Investigación en Matemática Educativa'', 17(1), 83-113.]</ref>
Llinia 45:
=== Primaria n'España ===
 
{{Sistema educativu español}}La finalidá de la Educación Primaria n'España ye facilitar a los alumnos y alumnes los '''aprendizaxes de la espresión y comprensión oral''', la [[llectura|'''llectura''']], la [[escritura|'''escritura''']], el [[cálculu|'''cálculu''']], l'alquisiciónadquisición de '''nociones básiques de la [[cultura]]''', y el '''vezu de convivencia''' según los d'estudiu y trabayu, el '''sentíu artísticu''', la '''creatividá''' y la '''afectividá''', col fin de '''garantizar una formación integral que contribuya al plenu desenvolvimientu de la personalidá de los alumnos y alumnes y de preparar pa cursar con aprovechamientu la Educación Secundaria Obligatoria'''. https://www.boe.es/buscar/act.php?id=BOE-A-2013-12886 [[Archivu:Interior pabellon primaria.jpg|thumb|250px|Interior Colexu Primaria, España]]
[[File:Centro Cultural Británico - Galería de Arte John Harriman Miraflores.JPG|thumb|250px|Historiadora del arte esplicando'l conteníu y significáu d'una amuesa de pintures a estudiantes de primaria.]]
Atendiendo al artículu 7 del Real Decreto 126/2014, de 28 de febreru, la Educación Primaria va contribuyir a desenvolver nos neños y neñes les capacidaes que-yos dexen:
Llinia 89:
 
N'España'l sistema educativu inicial ta constituyíu pola educación preescolar, que contempla a neños d'hasta 3 años; el so enfoque primordial ye asistencial. Sigue'l bloque d'educación especial, conformáu por educación infantil de 3 a 6 años, educación primaria de 6 a 12 años, la educación secundaria y formación profesional de grau cimeru. La educación obligatoria contempla la primaria y la secundaria.
La educación primaria tien como finalidá apurrir a los alumnos los llinguaxes de la espresión y comprensión oral, la llectura y el cálculu, l'alquisiciónadquisición de les nociones básiques de la cultura y el vezu de convivencia, según los d'estudiu y trabayu, col fin de garantizar una formación integral que contribuya al plenu desenvolvimientu de la personalidá de los alumnos y preparar pa la educación secundaria.
 
=== En Venezuela ===