Diferencies ente revisiones de «Eicosanoide»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- aníu + aniellu )
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-aníos +aniellos)
Llinia 76:
|}
 
Los eicosanoides son acedos carboxílicos, virtú del cual llogren les sos propiedaes metabóliques.<ref>Conseyu Xeneral de Colexos Oficiales de Farmacéuticos. [http://www.portalfarma.com/pfarma/taxonomia/xeneral/gp000024.nsf/voDocumentos/AA4C82B061DF2802C1256AE2003Y232C/$File/nue_seractil.pdf]</ref> Aquellos derivaos de la omega-3 (ω-3) polo xeneral tienen peculiaridaes [[antiinflamatoria]]s, non tantu asina los derivaos de la omega-6 (ω-6). De los eicosanoides, les prostaglandinas y los tromboxanos inclúin [[hidrocarburu cíclicu|aníosaniellos]] enchíos y heterocíclicos, ente que los leucotrienos y los hidroxiácidos son llineales (abiertes de principiu con cuenta de la so cadena). Toos ellos deriven del ácidu araquidónico (AA), y son acedos grasos esenciales. Amás del ácidu araquidónico, otros ácidos grasos esenciales tamién pueden sirvir como precursores na formación d'estes molécules, por casu, el [[acedu linoleico]].
 
* Les [[prostaglandina]]s tienen 20 átomos de carbonu, un grupu de [[acedu carboxílico]] y un aniellu de cinco carbono como parte de la so estructura. Toles prostaglandinas tienen un [[ciclopentano]] (un aniellu de cinco (''penta'') carbonos), sacante la prostaglandina I<sub>2</sub>, que tien un aniellu adicional.
Llinia 216:
La primer etapa de la reaición ye catalizada pola actividá ciclooxigenasa que ruempe'l ciclopentano, añedir dos molécules d'O<sub>2</sub> molecular como [[Enllaz químicu|enllaces]] peróxidos y les [[Electronegatividad|cargues negatives]] faen que se cuerra'l [[electrón]] formando'l [[ciclopentano]], un aniellu de 5 carbonos cercanu a la metá de la cadena del ácidu graso. Ello forma la inestable prostaglandina G (PGG) de vida curtia. Depués, la gran inestabilidá de la PGG fai que rápido se tresforme, catalizado pola actividá hidroperoxidasa, a PGH<sub>2</sub> porque se ruempe'l grupu peróxidu lliberando un osíxenu, formando asina la PGH.
 
La PGH<sub>2</sub> da llugar a toles prostaglandinas y a tolos tromboxanos (TX). Toes tienen un aniellu únicu nel so centru, polo que difieren llevemente n'estructura. Los compuestos de la PGH y les sos metabolitos tienen un aniellu de 5 carbonos [[Enllaz de coordinación enllazaos]] por dos osíxenos. Les prostaciclinas resultantes tienen el so aniellu articuláu a otru aniellu osixenáu. L'aníu de los tromboxanos convertir n'unu de 6 con un osíxenu y los leucotrienos nun tienen aníosaniellos. La especificidá de la síntesis de PG ye que cada texíu namái tien una enzima y namái puede sintetizar una única PG.
 
=== Biosíntesis de leucotrienos ===