Diferencies ente revisiones de «Fisión nuclear»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Cuidao que +Puesto que )
Llinia 29:
== Reacción en cadena ==
{{AP|Reacción en cadena}}
Una reacción en cadena asocede como sigue: un acontecimientu de fisión empieza llanzando 2 ó 3 neutrones en promediu como subproductos. Estos neutrones escapar en direiciones al azar y cuten otros nucleos, afalando a estos nucleos a esperimentar fisión. CuidaoPuesto que cada acontecimientu de fisión llanza 2 o más neutrones, y estos neutrones inducen otres fisiones, el procesu acelérase rápido y causa la reacción en cadena. El númberu de neutrones qu'escapen d'una cantidá d'uraniu depende de la so área superficial. Solamente los materiales [[fisible]]s son capaces de sostener una reacción en cadena ensin una fonte de neutrones esterna.
Por que la reacción en cadena de fisión llevar a cabu ye necesariu afaer la velocidá de los neutrones llibres, yá que si impacten con gran velocidá sobre'l nucleu del elementu fisible, pue que a cencielles travesar o lo impacte, y que esti nun lo absuerba.
 
== Masa crítico ==
{{AP|Masa crítico}}
La masa crítico ye la mínima cantidá de material riquida por que'l material esperimente una reacción nuclear en cadena. La masa crítico d'un elementu fisionable depende del so [[densidá]] y de la so forma física (barra llarga, cubu, esfera, etc.). CuidaoPuesto que los neutrones de la fisión emitir en direiciones al azar, pa maximizar les ocasiones d'una reacción en cadena, los neutrones tendrán de viaxar tan llueñe como seya posible y de esa forma maximizar les posibilidaes de que cada neutrón topete con otru nucleu. Asina, una esfera ye la meyor forma y la peor ye probablemente una fueya esplanada, yá que la mayoría de los neutrones volaríen de la superficie de la fueya y nun topetaríen con otros nucleos.
 
Tamién ye importante la densidá del material. Si'l material ye gaseosu, ye pocu probable que los neutrones topeten con otru nucleu porque hai demasiáu espaciu vacíu ente los átomos y un neutrón volaría probablemente ente ellos ensin cutir nada. Si'l material poner so alta presión, los átomos van tar muncho más cercanos y la probabilidá d'una reacción en cadena ye muncho más alta. L'alta compresión puede ser algamada poniendo'l material nel centru d'una [[implosión]], o llanzando un cachu d'ella contra otru cachu d'ella bien fuertemente (con una carga esplosiva, por casu). Una masa crítico del material qu'empezó una reacción en cadena dizse que se convierte en supercrítica.
Llinia 62:
Los neutrones d'alta velocidá (52.000 km/s), como los producíos nuna reacción de fusión [[tritiu]]-[[deuteriu]], pueden fisionar l'uraniu-238. Sicasí los producíos pola fisión del uraniu-235, d'hasta 28.000 km/s, tienden a rebotar inelásticamente con él, lo cual los desacelera. Nun reactor nuclear, el <sup>238</sup>O tiende, pos, tantu a desacelerar los neutrones d'alta velocidá provenientes de la fisión del uraniu-235 como a prindalos (cola consiguiente transmutación a plutoniu-239) cuando la so velocidá modérase.
 
L'uraniu-235 fisiona con una gama muncho más amplia de velocidaes de neutrones qu'el <sup>238</sup>O. CuidaoPuesto que l'uraniu-238 afecta a munchos neutrones ensin inducir la fisión, tenelo nel amiestu ye contraproducente pa promover la fisión. Ello ye que la probabilidá de la fisión del <sup>235</sup>O con neutrones de velocidá alta pue ser lo suficientemente alzada como pa faer que l'usu d'un moderador seya innecesariu una vegada que se suprimiera'l <sup>238</sup>O.
 
Sicasí, el <sup>235</sup>O ta presente nel uraniu natural en cantidaes bien amenorgaes (una parte por cada 140). La diferencia relativamente pequeña en masa ente los dos isótopos fai, amás, que la so separación seya difícil. La posibilidá de dixebrar <sup>235</sup>O foi afayada con bastante rapidez nel [[proyeutu Manhattan]], lo que tuvo gran importancia pal so ésitu.