Diferencies ente revisiones de «Arquiteutura del Renacimientu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- llinda + llenda )
Llinia 61:
A pesar de que la [[arquiteutura romana]] tamién s'esmoleció d'esta cuestión (el tratáu vitruviano resalta esti datu, vistu que taba concebíu como una carta empobinada al [[Emperador romanu|emperador]]), la manifestación d'esti deséu d'afirmación social per parte de los arquiteutos renacentistes ye un elementu nuevu d'esti periodu cuando se compara cola forma de producción artística medieval. Ésta caracterizábase pola creación colectiva (y anónima, por excelencia) y apoderada pola cultura del ''saber fazer''. Los trataos formalicen el deséu del ''home renacentista'' de manifestase como individuu ante'l mundu y collaborador necesariu pa contextualizar l'Arquiteutura como disciplina académica.
 
Toa esta teoría afítase claramente na yá citada obra albertiana [[De re aedificatoria]]. Nella, [[Leon Battista Alberti|Alberti]] espresa esta nueva visión del arquiteutu cuando declara categóricamente que "l'arquiteutu ye'l brazu del príncipe". Retoma la interpretación vitruviana de l'arquiteutura y afirma qu'ésta non se llindallenda a la mera construcción, porque la verdadera arquiteutura ta dotada de ''[[virtú]]'', conceutu clásicu asociáu al dominiu de los homes. Si l'Arquiteutura ye virtuosa, naturalmente sirve como pieza del xuegu políticu, yá que tal dominiu de los homes forma parte de la formulación de la ''[[política]]'' clásica (fundada na idea de [[ciudá]] como llugar de convivencia y germinadora de la política). A última hora, l'estudiu rigorosu que faen de los [[ordes arquiteutónicos]] clásicos ta siempres, según la so concepción, amestáu a esta carauterística virtuosa de l'arquiteutura. La estética del Renacimientu ye, poro, tamién un reflexu d'un determináu pensamientu políticu.
 
== Historia de l'arquiteutura renacentista ==
Llinia 171:
[[Archivu:Palacio de Carlos V (la Alhambra, Granada).jpg|miniatura|left|[[Palaciu de Carlos V]] na [[Alhambra]], [[Granada]].]]
 
Col pasu de les décades, la influyencia del Góticu foi escayendo, llegándose a algamar un estilu más depuráu y ortodoxu dende'l puntu de vista de les formes clásiques. El purismu caracterizar por una mayor austeridá decorativa, que se llindallenda a dellos elementos concretos, xeneralmente d'inspiración grecorromana. Hai un ciertu cansanciu de la esuberancia decorativa italianizante a metá del sieglu XVI ya impónense los edificios d'aspeutu más sele, harmónicu y equilibráu. Dellos arquiteutos consiguen reciclar la so producción tardientu-gótica pa empecipiase nesti nuevu estilu: tal ye'l casu, por casu, de [[Alonso de Covarrubias]], [[Rodrigo Gil de Hontañón]] y [[Pedro de Ibarra]]. Amás del Pandu, onde desenvuelven la so obra éstos, un estraordinariu centru de la producción renacentista alcontrar en [[Andalucía]], onde destaquen les figures de [[Diego de Siloé]] (fachada de la [[Catedral de Granada]] y [[Sacra Capiya del Salvador]] de [[Úbeda]]), [[Pedro Machuca]] (el más decididamente clásicu, cola so atrevida intervención na [[Alhambra de Granada]]: el [[Palaciu de Carlos V]]), [[Andrés de Vandelvira]] (catedrales [[Catedral de Xaén|de Xaén]] y [[Catedral de Baeza|de Baeza]]) y [[Diego de Riañu]] ([[Casa consistorial de Sevilla|Conceyu de Sevilla]]).
 
La influyencia de la tratadística italiana, especialmente de [[Sebastiano Serlio]], dexó denominar esta dómina como ''fase serliana''. Ye bien notable qu'España fuera'l primer país en desenvolver una lliteratura arquitectónica propia dientro de los cánones renacentitas, con [[Diego de Sagredo]] (''Les Midíes del Romanu'', 1526).