Diferencies ente revisiones de «Franquismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-esquierdes +izquierdes)
Llinia 17:
*Antiparlamentarismo: por cuenta de la creencia de Franco de que la democracia lliberal y los partíos políticos causaren la decadencia n'España. Sustitúyese la democracia parllamentaria pola "democracia orgánica", un sistema pseudo-democrático, suxeta, en realidá, a la voluntá de Franco, y caltenida hasta la so muerte.
 
*Anticomunismu: tamién s'oponía por completu al comunismu, y ello ye que a toa ideoloxía d'[[esquierda política|esquierdesizquierdes]], yá sía la esquierda radical revolucionaria o la burguesía democrática. Dellos lemas del franquismu reflexen esta idea, como «Centinela d'Occidente», xixilando que'l comunismu nun llegara a España nin al restu d'Occidente.
 
*Nacionalcatolicismu: el réxime taba estrechamente rellacionáu cola [[Ilesia Católica]] y bien especialmente col ultramontanismo, espresáu na participación del Opus Dei na represión político-social y los privilexos de los que goció. El clericalismu católicu controlaba en gran midida la sociedá per aciu la censura, la prensa, el códigu penal, etc. El nacionalcatolicismu foi'l principiu ideolóxicu qu'actuó de soporte pa encontar la depuración que llevóse a cabu pa purgar l'Estáu Republicanu de desafectos escontra los principios del Movimientu, foi especialmente intensa la depuración del Maxisteriu español tres la Guerra Civil Española.