Diferencies ente revisiones de «Babrak Karmal»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plantía "Socesión"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- empobinada por + dirixida por )
Llinia 71:
Escontra 1967 el PDPA estremar en dos facciones: la '''''Parcham''''' (llamaos asina pol periódicu qu'editaben, que la so traducción ye «Bandera»), facción moderada de la que Karmal yera'l líder indiscutido, que la so etnia predominante yera la tayika y que quería crear un frente xuníu de tolos grupos [[antimonárquicu|antimonárquicos]]; y la '''''Jalq''''' (llamaos asina pol periódicu qu'editaben, que la so traducción ye «Pueblu»), encabezada por [[Nur Mohammad Taraki]], d'enclín más radical, de base llargamente [[pashtun]] y que faía fincapié na [[llucha de clases]]. Antes de dixebrase los dos enclinos, Taraki fuera'l secretariu xeneral y Karmal el vice.
 
En xunetu de 1973, tuvo llugar un [[golpe d'Estáu]] que derrocó al rei Zahir Shah ya instauró una república empobinadadirixida por [[Mohammed Daud Khan]]. El Presidente Daud ufiertó-y compartir el poder a Karmal, nun aceptando ésti, anque darréu dellos miembros de la facción ''Parcham'' ocuparon puestos nel gobiernu de Daud.
 
El 27 de marzu de 1978 tuvo llugar, ante problemes internos y los arrestos de líderes comunistes, la [[Revolución Saur]] acabó col gobiernu de Daud asumiendo'l control los militares que tres díes más tarde apurrieron el poder al PDPA. La facción ''Jalq'', que llueu apoderó'l Gobiernu, obligó a Karmal a dexar el puestu de Primer Ministru Axuntu que se-y diera, y a partir a [[Praga]] como [[embaxador]]. Na seronda de 1978 foi acusáu de conspirar contra'l gobiernu y destituyóse-y, permaneciendo nel esiliu.