Diferencies ente revisiones de «Catalina II de Rusia»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-alquisición +adquisición)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- asitiar na + asítiase na )
Llinia 161:
Catalina tenía la reputación de ser una mecenes de les artes, la lliteratura y l'educación. El [[Muséu del Ermitage]], qu'agora ocupa'l conxuntu del Palaciu d'Iviernu, empezó siendo la colección personal de Catalina. Nel so enfotu por axuntar un mancomún artísticu equiparable (o cimeru) a los d'otres cortes europees, gastó cuantiosas cifres en mercar cientos de pintures y escultures, n'ocasiones colecciones enteres de nobles y magnates de Francia ya Inglaterra como'l barón Pierre Crozat y el políticu Robert Walpole. A instancies de la so factótum, [[Iván Betskói]], escribió un manual pa la educación de los neños pequeños, sobre la base de les idees de [[John Locke]], y fundó el famosu [[Institutu Smolny]] para mozos nobles dames. Esta escuela convertir nuna de los meyores del so tipu n'Europa, y llegó inclusive a almitir a neñes nacíes de ricos comerciantes, al pie de les fíes de la nobleza. Escribió comedies, ficción y memories, ente qu'estudiaba a [[Voltaire]], [[Diderot]] y [[D'Alembert]]. Los principales economistes del so tiempu, como [[Arthur Young]] y [[Jacques Necker]], convertir n'estranxeros miembros de la [[Sociedá de Llibertá Económica]], establecida pola so suxerencia en San Petersburgu. Consiguió que los científicos [[Leonhard Euler]] y [[Peter Simon Pallas]] dexaren [[Berlín]] pa treslladase a la capital rusa.
 
Catalina consiguió l'amistá y el sofitu de Voltaire, y caltuvo con él una correspondencia que s'allargar 15 años, dende la so adhesión a la muerte del filósofu en 1778. Allabar con epítetos, como cuando la llamó'l so "La Estrella del Norte" y la "[[Semíramis]] de Rusia" (en referencia a la llexendaria reina de [[Babilonia]]). Anque nunca consiguió axuntase con él, lloró amargamente cuando morrió, y adquirió la so colección de llibros, que mercó a los sos herederos, y asitiarasítiase na Biblioteca Pública Imperial.
 
A los pocos meses de la so ascensión al tronu, dempués d'escuchar que'l gobiernu francés amenaciaba con detener la publicación de la ''[[L'Encyclopédie|Enciclopedia]]'', propunxo a Diderot completar el so gran trabayu en Rusia so la so proteición. Cuatro años más tarde intenta encarnar de forma llexislativa los principios de la [[Ilustración]] francesa. Llamó a Moscú a una Gran Comisión (Уложенная комиссия) - casi un parllamentu consultivu - compuestu por 652 miembros de tolos estamentos (funcionarios, nobles, burgueses y llabradores) y de diverses nacionalidaes. La Comisión tuvo que considerar les necesidaes del Imperiu rusu y los medios pal so prestu. La mesma emperatriz preparó "Instrucciones pa la orientación de l'Asamblea". Pero la medrana a los principios democráticos fixo que se frenara la so puesta en marcha. Tres la celebración de más de 200 sesiones, la comisión eslleir ensin llograr namás que teoría.