Diferencies ente revisiones de «Niceto Alcalá-Zamora»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"a'l (pallabra en plural)" +"a los (pallabra en plural)"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-esquierdes +izquierdes)
Llinia 115:
El [[Frente Popular (España)|Frente Popular]] ganó les [[Eleiciones xenerales d'España de 1936|eleiciones de febreru de 1936]]. Si esto yera una derrota pa la derecha, tamién lo yera pa Alcalá-Zamora y les sos aspiraciones. Azaña foi l'encargáu de formar gobiernu.
 
Los republicanos d'esquierdesizquierdes nun escaecieren l'actitú de Alcalá-Zamora dende xunu de 1933. Abrióse un alderique nes Cortes sobre la inconstitucionalidá de la última disolución de les mesmes, yá que según la [[Constitución española de 1931|Constitución de 1931]], el presidente taba facultáu pa eslleir cortar dos veces, pero la segunda disolución podía ser sometida al enxuiciamientu de la Cámara, y si una mayoría consideraba que se cometiera dalguna irregularidá, el presidente podría ser destituyíu.
 
El discutiniu produzse cuando la nueva mayoría de les Cortes, considerando qu'ésta yera la segunda disolución, enxuicien l'actuación del presidente y dictaminen que la disolución produxérase con muncho retrasu, polo que'l presidente tenía de ser destituyíu. Sicasí, había quien cuntaba que ésta yera la primer disolución, una y bones l'anterior (la de 1933) nun tenía de cuntar se al tratase de les Cortes Constituyentes, les qu'ellaboraron la Constitución y por tantu yeren anteriores a ella. Finalmente, el 7 d'abril de 1936, 238 diputaos votaron a favor de la destitución por namái 5 en contra. 174 diputaos abandonaron la cámara o s'atopaben ausentes, polo que'l Presidente foi destituyíu (riquíase mayoría absoluta de los 417 diputaos n'exerciciu, esto ye, 209). Ésti en principiu aguantóse, pero abandonáu por toos tuvo qu'almitir el cese.