Diferencies ente revisiones de «Hokkaidō»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correición de topónimos (cartafueyu países): -"Tokio" +"Tokiu"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Cuidao que +Puesto que )
Llinia 198:
Mientres los periodos Nara y [[Periodu Heian|Heian]] (710-1185), los habitantes de Hokkaido comerciaron cola provincia de Dewa, un puestu avanzáu del gobiernu central xaponés. Dende la [[Edá Media]], la xente de Hokkaido empezó a ser denominada Ezo. Hokkaido foi enantes llamada Ezochi (蝦夷地, tierra de los Ezo) o Ezogashima (蝦夷ヶ島, islla de los Ezo). Los Ezo sofitábense principalmente de la caza y la pesca y llograben arroz y metal por mediu del comerciu con #el xaponeses.
 
Mientres el [[Periodu Muromachi|periodu Muromachi]] (1336-1573), #el xaponeses crearon un asentamientu nel sur de la península de Oshima. CuidaoPuesto que muncha población treslladose al asentamientu pa evitar batalles, surdieron disputes ente #el xaponeses y los [[Ainu (etnia)|ainu.]] Les disputes #convertir col tiempu en guerra. Takeda Nobuhiro acabó cola vida del líder ainu, Koshamain, y ganó a los oponentes en 1457. Los descendientes de Nobuhiro #convertir en gobernantes del Matsumae-han, al que se-y concedieron derechos de comerciu esclusivos colos ainu nos periodos Azuchi-Momoyama y Edo (1568-1868). La economía de la familia Matsumae #basar nel comerciu colos ainu. Caltuvieron la so autoridá nel sur de Ezochi hasta'l final del periodu Edo en 1868.
 
El mandatu de la cla Matsumae sobro los ainu tien de ser entendíu nel contestu del expansionismo del estáu feudal xaponés. Los líderes militares medievales del norte de la islla de Honshū (Fujiwara, cla Akita) caltuvieron tenues llazos culturales y políticos cola corte imperial y los sos representantes, el shogunato de Kamakura y el de Ashikaga. Los caudiellos feudales #asitiar a sí mesmos de cutiu nel orde institucional medieval, adquiriendo títulos rellacionaos col shogunato, magar n'otres dómines asumíen títulos que paecíen da-yos una identidá non xaponesa. Ello ye que munchos de los homes poderosos feudales baxaben de los líderes militares Emishi que fueren asimilaos na sociedá xaponesa. La cla Matsumae baxaba de Yamato, como otros grupos étnicos xaponeses, ente que los Emishi del norte de Honshū yera un grupu distintivu rellacionáu colos ainu. Los Emishi fueron conquistaos ya integraos nel estáu xaponés alredor del sieglu XVIII, y como resultancia empezaron a perder la so cultura ya identidá propies según menguaben en númberu y pasaben a ser minoríes. Nel tiempu en que gobernó la cla Matsumae sobro los ainu la mayoría de los Emishi taben más entemecíos étnica y físicamente con #el xaponeses que colos ainu. Esto enxaréyase meyor cola teoría del tresformamientu" de que los pueblos Jōmon nativos camudaron gradualmente col fervinchu d'inmigrantes Yayoi en Tōhoku más que cola teoría del reemplazu", que plantega que'l pueblu (Jōmon) foi direutamente sustituyíu por otru (Yayoi).