Diferencies ente revisiones de «Club Deportivo Málaga»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo castellanismu: -"elenco/u" +"repartu"
m Iguo plurales
Llinia 85:
Nos alboreceres de la temporada [[Segunda División d'España 1987/88|1987/88]] llega a la presidencia del club l'empresariu [[Francisco García Anaya]]. Nun remacariando gastos tal que fixeren les anteriores xuntes directives, el Málaga contrata al célebre ex-seleccionador [[Ladislao Kubala]] como técnicu, y lleguen veteranos xugadores calidable y esperiencia oldeada en Primer División como [[Juanito Gómez|Juan Gómez "Juanito"]], [[Esteban Vigo]], que tornaba al club tres una década d'ausencia, [[Clemente Villaverde]] y [[Miguel Ángel Ruiz]]. El club llogra l'ascensu como campeón de la categoría, y Kubala el récor porcentual históricu de victories d'un entrenador nel Málaga, con 60,61% de victories en trenta y tres partíos. Aun así, y tres una polémica decisión que yá tenía consensuada dende meses tras la directiva, Kubala foi destituyíu en confirmándose l'ascensu matemáticu. El so cargu foi ocupáu nos postreros partíos pol entrenador del filial, Pepe Sánchez, y pa la siguiente temporada en Primer el so sustitutu sería l'ex-entrenador del Real Zaragoza, [[Luis Costa]].
 
L'equipu yá yera conocíu polos siguidores malaguistas como'l ''Super Málaga'', por cuenta de los xugadores de fama oldeada que taben presentes na so plantía. Na temporada [[Primer División d'España 1988/89|1988/89]] esti enclín sigue cola llegada de xugadores como [[John Lauridsen]], [[Antonio Álvarez Giráldez]] y [[Francisco Pineda]], col propósitu de caltener la categoría ensin grandes apuros. Pa intentar desaniciar les arques del club, la directiva presidida por Anaya llogra roblar un contratu de publicidá cola empresa francesa de telecomunicaciones [[Alcatel-Lucent|Alcatel]]. Sicasí, l'intre del equipu na primer vuelta de la temporada 1988/89, con Luis Costa al frente del banquín, nun resulta ser l'esperáu y l'equipu instálase llueu na zona peligrosa de la clasificación, raspiando los puestos de promoción y descensu a Segunda División. Tres una gana ante'l [[Real Murcia Club de Fútbol|Real Murcia]] en La Rosaleda al empiezu de la segunda vuelta y siete jornadaxornaes ensin conocer la victoria, Luis Costa ye destituyíu del so cargu y decídese qu'el so puestu ocupar l'home de la casa que tan bien llevara al equipu na etapa anterior del equipu na máxima categoría, Antonio Benítez. Col malagueñu nel banquín, l'equipu llogra caltener una dinámica daqué más regular que la del so antecesor, y tres una trabayosa segunda vuelta'l Málaga certifica de manera matemática la decimosesta posición de la tabla clasificatoria, la postrera que refuga tantu'l descensu a Segunda como la disputa de la promoción pa salvaguardar la categoría.
 
=== Les promociones y el descensu a Segunda B ===
La retirada del fútbol n'activu del célebre xugador [[Juanito Gómez|Juan Gómez "Juanito"]] en xunu de [[1989]] sirvió como precedente destacáu a una temporada [[Primer División d'España 1989/90|1989/90]] na que'l club terminó en decimoséptima posición y viose empuestu a xugar una promoción de permanencia. El rival foi'l [[Real Club Deportivu Español|RCD Español]], que baxara a Segunda la temporada anterior. El partíu d'ida nel [[Estadiu de Sarriá]] saldar con derrota per unu a cero. Nel partíu de vuelta en La Rosaleda, xugáu'l [[16 de xunu]] de [[1990]], el Málaga llogró igualar la eliminatoria y forzar la prórroga con gol de [[José Antonio Rivas]]. Na riola de penaltis, el porteru malaguista [[Pedro Jaro]] realizó dos paraes que se vieron lastradas polos fallos de Rivas y del propiu Jaro dende'l puntu de penalti. Tres dellos llanzamientos na muerte súbita, [[Manuel Jesús Maderal Villa|Villa]] falló otru llanzamientu, a lo que respondió'l xugador del Español [[Albert Albesa|Albesa]] marcando'l suyu y certificando el descensu del Málaga a [[Segunda División d'España|Segunda División]].
 
La temporada [[Segunda División d'España 1990/91|1990/91]] na categoría de plata supunxo un intentu desesperáu por xubir a Primer División calteniendo bona parte de la plantía que baxara y asumiendo riesgos más altos pa la cada vez más maltrecha economía del club. El trespasu de Pedro Jaro al Real Madrid compensar cola vuelta de [[Fernando Peralta]] dende'l Sevilla F.C., fichaxe que supunxo un pleitu pol impagu del mesmu que se xunía a los problemes de la entidá con [[Ministeriu de Facienda y Alministraciones Públiques|Facienda]]. Tres la marcha d'Antonio Benítez, [[Waldo Ramos]] foi l'entrenador qu'empezó la temporada, pero foi destituyíu tres once jornadaxornaes por males resultaos y sustituyíu nes sos funciones por [[Abdallah Ben Barek]]. Col francu marroquín nel banquín l'equipu realiza una bona segunda vuelta y a falta de dos jornadaxornaes llogra certificar matemáticamente la disputa de la promoción d'ascensu. El rival de primer división na promoción ye'l [[Cádiz Club de Fútbol|Cádiz C.F.]], que rematara la temporada en decimoctava posición. El partíu d'ida, apostáu'l [[12 de xunu]] de [[1991]] en La Rosaleda, acaba cola resultancia d'unu a cero a favor con gol de [[Esteban Vigo]]. Nel partíu de vuelta, apostáu una selmana dempués, el Cádiz iguala la eliminatoria con gol de [[José Manuel González López|José González]] y, como l'añu anterior, la promoción hai de decidise na prórroga primeru y nos penaltis finalmente. Na riola, tres el fallu de [[Raúl Procopio]] pol Cádiz, el Málaga atina los sos cuatro llanzamientos hasta que [[Antonio Mata]] erra el definitivu tres parada del ex-porteru malaguista [[József Szendrei]], que na muerte súbita detien-y otru penalti a [[Emilio Pérez]], quitando al club de xubir a [[Primer División d'España|Primer División]].
 
Tres el fracasu de la temporada anterior, el presidente [[José Toboso]] decide faer cambeos nel club pa poder faer frente a la delicada situación económica y torga que [[José Pardo]] torne a la presidencia a pesar del calter provisional de la so marcha. La recaldación del trespasu d'Antonio Mata al [[CD Tenerife]] sirve pa evitar el descensu alministrativu a [[Segunda División B]] arriendes de les denuncies interpuestes por dieciséis xugadores ante l'[[Asociación de Futbolistes Españoles|AFE]]. Con una plantía iguada sobre la base de xugadores canteranos del Club Atlético Malagueñu, l'equipu tien un pésimu arranque ligueru con dos partíos pérdidos fora de casa y una humillante derrota en La Rosaleda ante la [[Xunió Esportiva Figueres]] por cero goles a cinco. [[José Luis Monreal Sotillo|José Luis Monreal]] sustitúi a Ben Barek, pero nun llogra ameyorar el rendimientu del equipu y ye igualmente cesáu tres quince partíos apostaos. Ye entós cuando decide echase mano del entrenador del filial, [[Antonio Montero "Nene"]], que tampoco llogra sacar al equipu de los puestos baxos de la clasificación. Los repitíos impagos nes nómines favorecen l'encierre de los xugadores nos vestuarios de La Rosaleda y una sentada de protesta previa al partíu frente a la [[Sociedá Deportiva Compostela|S.D. Compostela]] celebráu'l [[17 de mayu]] de 1992, que sentencia al equipu al descensu a [[Segunda División B]] a falta d'una xornada pa terminar la competición.