Diferencies ente revisiones de «Óscar Berger»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-|L'Universal +|El Universal)
m Iguo plurales
Llinia 26:
Na primavera de 2002, Berger tornó al sable políticu pa liderar esti nuevu asaltu del PAN. Trunfó con floxura nes primaries del partíu pero de nuevu les lluches intestinas atayaron el zarru de files en redol a la candidatura única. Óscar Berger optó entós por buscar sofitos fuera del partíu y constituyir una plataforma presidencial autónoma y a midida. D'esta miente, n'abril de 2003 nació la [[Gran Alianza Nacional]] (GANA); una coalición eleutoral conservadora integrada pol [[Partíu Patriota]] (PP), el [[Movimientu Reformador (Guatemala)|Movimientu Reformador]] (MR) y el Partíu Solidaridá Nacional (PSN), Berger asitiar so les sos sigles como candidatu a la presidencia. Antes d'acabar el mes, el PAN anunció la espulsión de Berger por aceptar el lideralgu d'otra llista eleutoral. Animáu polos sondeos que lu concedíen clara condición de favoritu, Berger convirtióse oficialmente en candidatu de GANA a los comicios presidenciales el 27 de xunetu de 2003.
 
L'entamu de la campaña tuvo marcáu pola insólita inscripción de Efraín Ríos Montt como candidatu presidencial -magar la prohibición constitucional- y les estorsiones y los asesinatos de destacaos dirixentes políticos, anque, finalmente, l'eleutoráu volvió'l llombu al ex dictador y la repartida del votu popular se dirimió ente Berger y l'inxenieru [[Álvaro Colom]], líder de la progresista [[Unidá Nacional de la Esperanza]] (XUNI). Con un ambiciosu programa de reformes polítiques, económiques y sociales y el respaldu esplícitu de los oligarques del campu y los empresarios de la capital, Berger proclamóse vencedor de la primer vuelta eleutoral, celebrada'l 9 de payares, con daqué más del 34% de los votos; ocho puntopuntos per delantre de Colom, el so direutu rival.
 
Foi electu presidente de Guatemala en segunda vuelta a finales d'avientu de 2003; computáu'l 100% de los votos, Berger algamó'l cincuenta y cuatro per cientu de los votos, contra'l cuarenta y siete del so oponente, Alvaro Colom, quien refugó una invitación de Berger a participar nel Gobiernu.{{harvnp|Elías|2003|p=}} Berger foi recibíu por un ensame na sede partidaria, onde llegó caminando dende la so residencia, allugada a unos trescientos cincuenta metros. De los 158 escaños del congresu de la República, Berger llogró cuarenta y siete, ente que'l partíu de Ríos Montt llogró cuarenta y tres diputaos y el partíu de Colom trenta y dos.{{harvnp|Elías|2003|p=}}