Diferencies ente revisiones de «Cuásar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m nun hai entrada nel Wikcionariu, quito plantía {{wikcionariu}}
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-resolvimientu +resolución)
Llinia 19:
Anque apaecen débiles cuando se reparen por telescopios ópticos, la so fana en candia alto implica qu'estos oxetos asitiar a grandes distancies, polo que fai de los cuásares los oxetos más lluminosos nel universu conocíu. El cuásar qu'amuesa mayor rellumu nel cielu ye [[3C 273]] de la [[constelación de Virgo]]. Ta a una distancia de 670 ~millones de parsecs,esto ye, en redol a 2200 millones d'años lluz. Tien una [[magnitú aparente]] de 12,8, lo suficientemente brillosa pa ser reparáu dende un telescopiu pequeñu, pero'l so [[magnitú absoluta]] ye de -26,7. A una distancia de 10 [[pársec]]s (unos 33 años lluz), esti oxetu rellumaría nel cielu con mayor fuercia qu'el [[Sol]]. La lluminosidá d'esti cuásar ye unos dos billones (2 × 10<sup>12</sup>) de vegaes mayor que la del Sol, o cien veces más que la lluz total d'una galaxa media como la [[Vía Láctea]].
 
El cuásar hiperluminoso [[APM 08279+5255]] tenía, cuando s'afayó en 1998, una magnitú absoluta de -32,2, anque les imáxenes d'altu resolvimienturesolución del [[telescopiu espacial Hubble]] y el [[telescopiu Keck]] revelaron qu'esti sistema yera una [[lente gravitacional]]. Un estudiu del fenómenu de lente gravitacional nesti sistema suxure que s'aumentó nun factor de 10. Trátase, de toes formes, d'un oxetu más lluminosu que los cuásares más cercanos como 3C 273. Piénsase que [[HS 1946+7658]] tien una magnitú absoluta de -30,3, pero que tamién foi aumentada pol efeutu de lente gravitacional.
 
Afayóse que los cuásares varien de lluminosidá n'escales de tiempu diverses. Dalgunes varien el so rellumu cada dalgunos meses, selmanes, díes o hores. Esta evidencia dexó a los científicos teorizar que los cuásares xeneren y emiten la so enerxía dende una rexón bien pequeña, yá que cada parte del cuásar tendría de tar en contautu coles otres en tal escala de tiempu pa coordinar les variaciones de lluminosidá. Como tal, un cuásar que varia nuna escala de tiempu de delles selmanes nun puede ser mayor que delles selmanes lluz d'anchu.