Diferencies ente revisiones de «0,9 periódicu»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Llinia 2:
En [[matemátiques]], '''0,999…''' (siendo la coma un [[separador decimal]]) ye'l [[númberu decimal periódicu]] que se demuestra nesti mesmu artículu— denota al [[unu|númberu 1]]. N'otres pallabres, los símbolos «0,999...» y «1» son dos representaciones distintes del mesmu [[númberu real]].<ref>0,9 periódicu tamién puede escribise como <math>\textstyle 0,\!\bar{9}</math> o <math>\textstyle 0,\!\dot{9}</math> o <math>\textstyle 0,\!(9)\,\!</math> o bien como un <math> 0, \ </math> siguíu de tantos 9's como se deseye na parte decimal periódica.</ref> Les [[Demostración matemática|demostraciones]] matemátiques d'esta [[Igualdá matemática|igualdá]] formuláronse con distintos graos de [[rigor matemáticu|rigor]], dependiendo del métodu escoyíu pa definir los númberos reales, les hipótesis y camientos de partida, el contestu históricu o'l públicu al que se dirixe.
 
El fechu de que ciertos númberos reales puedan representase por más d'una secuencia de díxitos nun se llindallenda al [[sistema de numberación decimal|sistema decimal]] namái. El mesmu fenómenu asocede en toles [[base (aritmética)|bases]] [[númberu enteru|enteres]], y los matemáticos tamién cuantificaren les maneres d'escribir 1 en bases non enteres. Nin siquier se trata d'un fenómenu acutáu al númberu 1: tou númberu decimal finitu non nulu tien un ximielgu con infinitos nuevos, por casu: 2 y 1,999... representen al númberu natural dos; 28,3287 y 28,3286999... tamién representen al mesmu númberu decimal. Por simplicidá, el decimal finito ye cuasi siempres la representación preferida, lo que puede contribuyir a una equivocada interpretación de que ye la ''única'' representación. Per otra parte, la forma ''non terminal'' d'un númberu dexa estudiar más fácilmente'l patrones de la espansión decimal de ciertes [[Fracción|fracciones]]; en base tres, por casu, dexa espresar la estructura ternaria del [[conxuntu de Cantor]], un [[fractal]] simple. La ''representación múltiple'' tien de tomase en cuenta na [[Diagonalización de Cantor|demostración clásica]] de la non numerabilidá de los númberos reales. De manera más xeneral, cualesquier [[sistema de numberación posicional]] de los númberos reales, contién una cantidá infinita de númberos con representaciones múltiples.
 
La igualdá 0,999... = 1 acéptase dende va tiempu polos matemáticos ya inclúiese nos llibros de testu. Nun foi hasta les últimes décades en que los [[Educación matemática|enseñantes de matemática]] se decidieron por estudiar la perceición d'esta igualdá ente los estudiantes, munchos de los que primeramente la cuestionaron o la negaron. Munchos persuádense por una [[Argumentu d'autoridá|apelación a l'autoridá]] de los llibros de testu y los profesores, o por razonamientos aritméticos. Sicasí, dalgunos nun se conformen polo que busquen una xustificación ulterior.
Llinia 382:
== Enllaces esternos ==
{{commons|0.999...}}
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
[[Categoría:Númberos reales]]
 
[[nl:Repeterende breuk#Repeterende negens]]
[[Categoría:Wikipedia:Páxines con enllaces interllingüísticos]]