Diferencies ente revisiones de «Maó»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"see" -"sede"
m Iguo testu: -"pág." +"páx."
Llinia 27:
Mahón sufrió más cambeos de soberanía. [[Toma de Menorca (1708)|Prindada polos británicu en 1708]] mientres la [[Guerra de Socesión española]] y vencida oficialmente a raigañu del [[Tratáu d'Utrecht]], pasó a ser mientres setenta años una dependencia británica (y el puertu de Mahón una base naval británica nel Mediterraneu) nel sieglu XVIII. La presencia británica impulsó la economía de la islla, polo que Mahón, que se convirtiera na capital de la islla convertir nun centru comercial y de contrabandu de primer orde nel Mediterraneu. La influencia británica puede apreciase na arquiteutura local. Otra manera, [[Ciudadela (España)|Ciudadela]], l'antigua capital y apartaz clerical y aristocráticu, languidecía. Mientres les diverses conquistes y reconquistes de Menorca que s'asocedieron mientres el sieglu XVIII el castiellu de San Felipe foi mandáu baltar pol rei [[Carlos III d'España|Carlos III]], quien razonó que si tal xoya de la inxeniería militar dexaba d'esistir, los ingleses dexaríen de pruyir Menorca. La resultancia foi que cuando'l ingleses intentaron de nuevu reconquistar Menorca desembarcando en Cala Mesquida, nun había nenguna fortificación pa opone-y -yos y pudieron tomar la islla ensin baxes. Darréu y yá nel sieglu XIX, edificóse otra pimpana fortificación, ésta en partir norte de la bocana del puertu, la [[Fortaleza de la Mola]].
 
{{cita|Mui cerca de la Mola, y convertíu n'islla pola canal d'Alfonsu XIII o de San Jorge, abiertu en 1058, ta'l Llatzeret y, casi tocándolo, la Illa de la Quarentena. Escontra la metá del puertu ta la islla del Hospital o del Rei, sobre la que se llevanta l'hospital militar, construyíu polos ingleses mientres la so primer dominación (1713-1756), polo que la llamaron "Bloody Island". Ente ésta y la mariña sur, atópase un castru que pola so forma tomó'l nome de "illa redona", por otru nome " Ses Rates", y conocida nel sieglu XV por "s'illa deas penjats" (esti castru yá nun esiste na actualidá). A pocu menos de kilómetru y mediu del hospital, escontra poniente, frente per frente de Mahón y xunida por una ponte de madera al Arsenal, hai otra islina que lleva'l nome d'aquella dependencia marítima, tamién el de Pintu, y conocida en dómina medieval por " Illa deas Gegants".| [[F. Hernandez Sanz]], ''Compendiu de Xeografía ya Historia de la Islla de Menorca.'', (pagpáx.20)}}
 
Mahón, cuntó mientres años con un reximientu d'infantería del exércitu de tierra, el Reximientu «Mahón» nᵘ 46, tamién denomináu Cuartel de Santiago; na plaza de la Escampada taba'l cuartel del mesmu nome, güei usáu como recintu de la policía local y la brigada d'obres municipal.